Sv: Växellådsbultar-kolla att de sitter kvar
Hej kajal!
OBS! ta det inte personligt!
Vi har en Adria 2010 med original plastskydd under "hela" motorn, nu när man är drabbad av Recals 5517 (lösa bultar) kan det vara så att Svenson ser inte själva när bultarna är lösa på grund av plastskyddet utan" dom" försöker att ta poängen, Jag blev väckt av denna (Recalls Ingår din FIAT i en kampanj? - 2011-01-14, 21:32 ).
När jag upplyste Husbils säljaren som är akturiserad fiatvekstad Om att min bil stod uppsatt på listan av Recalls så såg dom på mej som jag var en idiot, vid servic blev det ej åtgärdat!! visade det sig!!!!
Ett tag efter fick jag ett brev från Adria Tenhult om att Recalls 5517 "lösa" bultar bör åtgärdas på närmaste Akturiserade fiat verkstad! vem vet vad som hände där var ingen som sa något, dom är sämmre än Volvoverkstäder.
Jag hade förväntat mej att säljfirman som är akturiserad hade hört av sej då bilen bara var styvt ett halvt år gammal.
Heja heja Tom Mar!
Mvh.
Hej ! Visst känns det bra att man börjar få ordning på alla recalls. Tyvärr så måste man fortfarande vara vaksam på frågor som ligger utanför området för kampanjerna.
Ex. Enligt instruktionsboken för min FIAT 2,3 2007:a står det att oljemängden ska vara 6,5 l. FEL ! Rätt mängd ska vara 5,7l Enligt det serviceblad som jag erhållit står det att kamremmen ska bytas vart 4:e år. Ställer man frågan på Fiats forum så får man svaret att det är 5 år. Fiaten är en underbar bil att köra men administrationen runt fordonet lämnar en del övrigt att önska. Särskilt som om ansvaret alltför ofta verkar ligga på kunden!!
När det gäller bodelen så har jag åtgärdat en enda recall !
Skruva åt varenda skruv samt sätt in dämpare i såväl skåp som dörrar.
Ämnet var ju lösa bultar så det passar väl in här! Trots det är jag nöjd med husbilen hittills.
En del påstår att det tar flera år att hitta rätt husbil.
För min del så menar jag att det kan ta flera år att få den att sluta knarra under färd. Ska man då då byta bort den när den äntligen tystnat? Nej, inte för min del i alla fall !