F
F.d. 58329
Guest
Jag har ett trivalent kylskåp RM4401från Electrolux (Dometic) som fungerar relativt bra på gas när jag rengör brännaren från rost regelbundet, och byter dysan (den lilla plattan med det lilla hålet där gasen strömmar ut) emellanåt. Husbilen står i Italien, så det är ofta ordentligt varmt utomhus – inte helt lätt att få det kallt i kylskåpet då.
Nu funderar jag på om det kan fungera bättre om jag byter brännare till en ny. Lätt att köpa och inte så dyrt. Kanske skulle jag till och med kunna få minusgrader i frysfacket, vilket jag aldrig lyckats med. Någon som har en åsikt?
Den nuvarande brännaren är ganska rostig utanpå och inuti (inte vid lågan).
Jag har rensat skorstenen någon gång, men det kan vara värt att göra igen. Kanske med en flaskborste som jag såg ett tips om här på husbilsklubben.
Men som sagt – byta brännare?
Nu funderar jag på om det kan fungera bättre om jag byter brännare till en ny. Lätt att köpa och inte så dyrt. Kanske skulle jag till och med kunna få minusgrader i frysfacket, vilket jag aldrig lyckats med. Någon som har en åsikt?
Den nuvarande brännaren är ganska rostig utanpå och inuti (inte vid lågan).
Jag har rensat skorstenen någon gång, men det kan vara värt att göra igen. Kanske med en flaskborste som jag såg ett tips om här på husbilsklubben.
Men som sagt – byta brännare?