• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmeproblem C6002 Dethleffs 2006

Jalleb

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
16241
Medlemskap
2024
Kör jag pannan utan vatten fungerar den perfekt. Har jag vatten i den och kör den i vinterläge med 60 grader på vattnet slocknar den gula lampan efter c:a 30 min och pannan verkar fungera perfekt i ungefär 2 tim. sedan tänds den röda lampan och jag får vänta minst 45 min sedan går den återstarta. Jag kan nu fortsätta om jag sätter ner termostaten så jag bara har 15-16 grader inne så pannan inte går så ofta. Samma inträffar om jag först värmer vattnet och sedan sätter pannan i driftläge för att den skall starta när det blir kallare på natten. Om jag sätter pannan i sommarläge alltså utan termostatstyrd vattentemperarur kan den gå längre, men blir det kallt ute så att den går ofta händer samma sak- den röda lampan tänds och pannan stoppar. Vad jag kan förstå så värms vattnet varje gång pannan går så att vattnet tillslut blir för varmt och pannan stoppas. Jag har varit hos två auktoriserade Truma verkstäder men ingen har visat något större intresse för att avhjälpa felet. Dom säger bara att det kan vara så många olika saker att dom inte anser sig har tid (eller lust) att avhjälpa felet just då. :(
 
Toppen