• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmen i husbil + Komfort

F

F.d. 29916

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Var och en håller på sitt som man köpt. Precis som jag håller på Hymer och HIF!
Göran
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Hej pilot,fan rök biran nu?

Men varför köpa en riktig vinterbil, när man lika bra kan köpa en sommarbil.
Det duger ju bra med ouppvärmda vattentankar,det är bara att köpa en 5 literdunk med kran å ställa vid spisen.
Varför en bakhjulsdriven, när en framhjulsdriver är MYCKE bättre vinter bil.
Varför ska man sitta i HB:n med t-tröja och "mysbyxor", när man ändå har täckbyxorna å
dunjackan med. Det är ju lika bra att ha den på sig i HB: så slipper man byta när man går ut.
Borsta tänderna kan man ju göra i en snödriva.
Det syns ju på alla vintercampingar att där stå det ju bara billiga husvagnar från T......d
Där finns det inte några KABE,POLAR ,SOLIFER, nej dom står hos bonden bland mössen.
Nu måste jag spara lite så jag kan förverkliga min högsta önskan, en billig t..k Billig plast inredning är bättre en trä för plasten ruttnar inte. så dä så.

/Vidhem
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Hej Vidhem!
Klart att du skall komma ner till Skåne och jag skall se till att du får en bira!
Bara ett problem..tror du att din superextrema vinterhusbil klarar av värmen här nere i Skåne?
Men skulle den smälta innan så kommer jag och hämtar dej med min sommarhusbil som klarar såväl vinter som sommar!:blabla:

Ha de kompis;)
Pilot
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Hej Pilot det är faktiskt trevligt med lite humor i alt detta tramset för jag har svårt att tro att du menade allvar,

Men skulle det nu vara så att Widhems bil inte tål klimatet i skåne utan att smälta, jag har en bil som har nästan lika bra isolering som Wihems bil har men den har inte smält ännu och klimatet är lika i klippan och hässleholm, då kann vi göra på det viset att kann han inte komma ner med den så kan jag köra upp till Deär utaför skåne såkan hann parkera sin i kylan och fortsätta med eannan vinterbil som även klarar värmen,så slipper du ta ut din sommar bil för den fryser väl i Markaryd he he he.

Ha det så bra det är snart vår.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Ha,ha, bra Beroka, tackar...ja, det är klart att det var 100% humor i mitt inlägg till Vidhem, lite måste vi väl få skoja här på forumet annars blir det väldigt tråkigt!

Beroka, fast vi har en sommarbil så är vi ute på ställplatserna året om, väldigt mycket i Torsö, Tosteberga, Ranarp, Rydebäck och norrebro jag förmodar att även du med din "vinterbil" är ute en hel del, hade varit kul att stötta på er, var brukar ni "lägga till"?

:msn_laugh:
Mvh
Pilot
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Vi är efter 40 års tid som husvagns ägare och bara 4 år som husbilister så har vi inte utnyttjat ställ platser så väldikt ofta, Tosteberga har vi testat och det blir nog fler gånger, vi ärr med i mhf- camping sedan många år så det är dom träffarna vi är på mest, men lövstavikens ställplats i Falkenberg trivs vi bra bara i fjol så var vi där fyra gånger och gullspång är en fin ställplats som vi gärna besöker, vi håller till mycket i bergslagen Örebro Nora Filipstad och ute på Väddö utan för Stockholm är en plats vi besöker ofta, men det kann nog bli i närområdet här någon gång framöver,

Det kunde faktiskt vara trevligt att träffas någon gång.
 
Toppen