Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ärligt talat så bryr jag mig inte. Undrar varför man överhuvudtaget ska fundera.
Alla har nog inte obegränsat med pengar!
Alla har nog inte obegränsat med pengar!
Vad är det som säger att jag har det. Ser det mera som att om man skaffat en husbil man vill ha och äger eller lånar så blir värdeminskningen ointressant. Är värdeminskningen ett problem så har man köpt för dyr husbil.
Tyvärr tror jag att alldeles för mång överbelånar sig och känner krav att nu måste den snvändas.
Den upplevelse som min husbil har givit mig och min fru går inte att värdera i pengar, Vi gamla människor kommer ut varje sommar. Mina föräldrar kom aldrig ut.
vilket jag idag tycker väldigt mycket synd om. De känner ej av detta i sin grav
vilket jag funderar på.
Var glad för varje dag du får röra dig i frihet och köra vart du vill. Det kunde de ej.
Det är ju bara pengar.
Vad är er åsikt om detta.
En bekant till mig berättade att med värdeminskning på en ny husbil med en kostnad omkring en million räknar man ett tapp på 20% första året för att sedan fortsättningsvis minska med 10% under några år.
Med alla övriga kostnader med skatt, försäkring, tillbehör, service, däck, reparationer, fukttest, drivmedel, gas, väg, bro, båt, och övernattningskostnader mm.
Det blir ett mycket dyrt sätt att leva på om man inte kan utnyttja husbilen fullt ut.
Visa bilaga 115110
Detta är kanske ett alternativ om man bortser från friheten.
Krister.
Tror att du tar till i underkant. Minst 25% första året och efter fem år har värdet halverats. Efter 15-20 år är värdet 0. En dyr men trevlig fritid.
Hmm, är det verkligen begränsat antal som får köra +3.5t? Tog man körkort vid 18 års ålder o inte haft det indraget så får alla över 39 år köra det på sitt b-körkort. Måste säga att jag inte sett speciellt många husbilsägare yngre än så ;-).
Ute på första långtrippen med husbilen vi köpte i höstas. Hitills värd varenda krona den kostat.
Hälsningar från 4.25ton just nu i Hohnstorf Tyskland.
Om detta stämmer kan du gärna förmedla en Sunligh A72 2011 eller motsvarande för 250-300 papp till mig så köper jag direkt!
/Peter
Är inte i branchen men om du hade en och skulle sälja kontant utan inbyte får du nog inte så mycket mera. Billiga bilar sjunker litet saktare och riktigt dyra fortare i början. De billiga tappar mera på slutet då de nog inte håller lika länge.
Klart är att man nog bör skriva av i princip hela värdet när bilen är runt 20 år.
Kan du hitta ett sådant boende vid en strandkant en ljummen sommarkväll , ? Sälj husbilen .Vad är er åsikt om detta.
En bekant till mig berättade att med värdeminskning på en ny husbil med en kostnad omkring en million räknar man ett tapp på 20% första året för att sedan fortsättningsvis minska med 10% under några år.
Med alla övriga kostnader med skatt, försäkring, tillbehör, service, däck, reparationer, fukttest, drivmedel, gas, väg, bro, båt, och övernattningskostnader mm.
Det blir ett mycket dyrt sätt att leva på om man inte kan utnyttja husbilen fullt ut.
Visa bilaga 115110
Detta är kanske ett alternativ om man bortser från friheten.
Krister.