• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Väntar på nya husbil

norrgatan

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2290
Medlemskap
2025
Sv: Väntar på nya husbil

För våran del blev det en höjning med "bara" 2% och det var ett rent köp,så vi är nöjda,för det kan inte vara lätt för handlarna heller,kronan har ju ändå tappat 22% sedan vi gjorde vår affär i sep 08

BÅW

F

F.d. 10627

Guest

Vi köpte bilen utan inbyte! ett s.k renköp och fick 8% höjning, vet i fan man kanske blev blåst??

Då måste jag fråga om det blev på bilens totalpris? Då uppstår ett problem för det är ofta ett pris man inte vet eftersom det är mellanpriset som man intresserar sig för. Här kommer problemet in för just det här är det mycket dribblande med av handlarna. Inbytespriser lyfts hit o dit för att det ska se bra ut o nu ska man helt plötsligt ha betalt för ett pris man inte informerat om.

Känns som om det här är ganska förhandlingsbart. Är kanske ett önsketänkande:wideeyed:

Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Är det ett renköp utan byte blir det lite svårare att neka till att man inte vet priset.

Men det alla ska se upp med är att är det en HRF-handlare så är det bara att kliva av affären om höjningen är mer än 2% om man vill. Alltså inget ersättningskrav till handlaren. 2% i höjning kan man leva med men jag tror ändå att det går att förhandla om eftersom om bilen redan är hemtagen.

F

F.d. 53005

Guest

Den 11 mars 2008 hämtade vi vår nya husbil Burstner 710 Elegans
Det är en alldeles speciell känsla.
Det är vår fjärde husbil och nu tycker vi att vi har fått det som vi vill ha det.
Vi kan bara säga Lycka till, husbilslivet är fantastiskt!

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Så nu är jungfruturen klar med Hannibal.
Som vi hämtade i tisdags i Örkellljunga.

Turen gick ner till IKEA i Hbg för inhandling av två bäddmadrasser.
Rätt bra väder i väst bjöds det på.

Körde mor östra delen av Skåne.
Ställde oss i Tosteberga för natten, fin läge.
Men vädret var gråkallt.
En fin sommarkväll/morgon kan man tänka sig där.

Vidare idag till Karlskrona för att släppa av mig på jobbet.
Stanna till i Karlshamn för fika och byte av några strömslukande lampor,
till mer strömsnåla.

Nu ringde hustru och medelade att bilen är hemma, ren och oskadad.
Så gott att vi är på rull igen.
Stephan

F

F.d. 5373

Guest

Hej
Vi hämtar våran på fredag. Endast 3 dagar kvar.
Ska bli så kul.

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Hej nu är det snart dags fredag 12:30 ska vi vara i Örkelljunga för hemkörning sen bär det av till påsken.
Grattis till Janne i Karlstad till ny husbil på onsdag vi ses i påsk.

Bra husbil år på er alla Berra

F

F.d. 53012

Guest

Snyggt med röd och grått ihop ser jävla läcker ut, och det är en sådan känsla att åka därifrån första gången så man tror inte att det är sant, känner sig som en unge på julafton, lycka till. Kul med folk som törs satsa och inte bara räknar stålar, arbetar själv med dessa människor hela dagarna därför vet jag vem som har roligast och den som är gladast.

Toppen