• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väntade länge på rätt platta!

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Jag har saknat pennan som fanns till Microsoft lurarna länge...

Har nu använt min nya Samsung Note 10.1 med penna ett gäng timmar!

Kan bara säga wow, snacka om att utvecklingen gått framåt, stod framför en av denna sort och en iPad av ny modell.

Efter att kört dessa ca 40min vardera så var valet så enkelt!

Tack Samsung för denna produkt. :D
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Har selv note 10.1 og giver dig ret, pennen gør en store forskel ;)
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Jag vill ha en, men jag tvekar lite på upplösningen på skärmen. Sen ska det vad jag har förstått bara gå att köra split screen med Samsungs egna appar, vilket känns lite kass. Nåt jag saknar med iPaden är att kunna se på film på Netflix och surfa på webben samtidigt. Men Telia har 4G-versionen med bredband på abonnemang för 349:-, det är inte utan att det suger lite i köptarmen..
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Jag vill ha en, men jag tvekar lite på upplösningen på skärmen. Sen ska det vad jag har förstått bara gå att köra split screen med Samsungs egna appar, vilket känns lite kass. Nåt jag saknar med iPaden är att kunna se på film på Netflix och surfa på webben samtidigt. Men Telia har 4G-versionen med bredband på abonnemang för 349:-, det är inte utan att det suger lite i köptarmen..

Det stämmer med split screen, för min del är det en helt onödig funktion, om jag behöver använder jag min One X vid ett sådant tillfälle. :rolleyes:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Jag vill ha en, men jag tvekar lite på upplösningen på skärmen. Sen ska det vad jag har förstått bara gå att köra split screen med Samsungs egna appar, vilket känns lite kass. Nåt jag saknar med iPaden är att kunna se på film på Netflix och surfa på webben samtidigt. Men Telia har 4G-versionen med bredband på abonnemang för 349:-, det är inte utan att det suger lite i köptarmen..

Det vill till att få behållning av en film samtidigt som man surfar.

Upplösningen på Samsungplattan är naturligtvis inte särskilt bra men blir säkert bättre i nästa version, eller nästa......

Detta gör att video inte kan ses i fullHD.

Sedan har vi problemet med apparna eller snarare bristen på bra appar.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Finns i dagsläget bara en sak jag saknar... en mediaspelare som går att sortera på BPM.

Vad saknar du som inte finns till Android?
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Lasse... Saknar inget i Android!
Möjligtvis att jag ibland kan hålla mig till tåls... :wink:

Köpte första v. den kom, en SIII 4G, men jaG SKUlle ju väntat på NoteII 4G... :twitcy:

Gott slut till Er!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Jag kör också med Note 10.1 och den är kanonbra, har även en Galaxy S3 som jag anser är bra.

Jag köpte den med plats för sim kort men tecknade ett tilläggsabbonemang hos Telia för 100:-/mån och fick då 4G Huawei router med 10 gig surf.
Så jag kör den bara på wifi.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Vad saknar du som inte finns till Android?

Som husbilist iGO, Mobil Life +, Aires CC m.f. men de kanske kommer. Många andra har dessbättre dykt upp efter något halvår.

Jag försöker bekanta mig med min Galaxy Camera och tycker nog att kameradelen är häftigare än Jelly Bean (Android 4.1.1). Saknar enkelheten och logiken i iOS.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Som husbilist iGO, Mobil Life +, Aires CC m.f. men de kanske kommer. Många andra har dessbättre dykt upp efter något halvår.

Jag försöker bekanta mig med min Galaxy Camera och tycker nog att kameradelen är häftigare än Jelly Bean (Android 4.1.1). Saknar enkelheten och logiken i iOS.


Hej Anders och tack för dina synpunkter.
Kan du inte provköra en Note 10.1, det skulle verkligen vara trevligt att få höra din åsikt.

Själv har jag precis som många andra dragit mig genom produkter som ej vart "färdiga".

Finns så klart alltid mera utveckling att göra på alla produkter men jag tror du kanske blir överraskad av Note 10.1.

Ha det bäst:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Hej Anders och tack för dina synpunkter.
Kan du inte provköra en Note 10.1, det skulle verkligen vara trevligt att få höra din åsikt.Ha det bäst:)

Jag är inne på min fjärde Android men har inte råd eller plats för alla nya prylar. De tenderar att hamna i någon byrålåda när de inte längre kan uppdateras. Jag hoppas att kameran i Galaxyn inte åldras lika fort som Jelly Bean i telefondelen.

Jag har försökt att ge bort prylar till yngre generationer men det är bara iPhone 5 och iPad Mini som duger. Jag lyckades dock med tomtens hjälp att bli av med en gammal Samsungkamera. Alltid något!
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Jag är inne på min fjärde Android men har inte råd eller plats för alla nya prylar. De tenderar att hamna i någon byrålåda när de inte längre kan uppdateras. Jag hoppas att kameran i Galaxyn inte åldras lika fort som Jelly Bean i telefondelen.

Jag har försökt att ge bort prylar till yngre generationer men det är bara iPhone 5 och iPad Mini som duger. Jag lyckades dock med tomtens hjälp att bli av med en gammal Samsungkamera. Alltid något!

Nu går det i moll tror jag. :rolleyes:
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Efter att ha tagit del av fleras erfarenheter (och egna) så är nu valet gjort. För vår del blev det en Android (Galaxy Note 10.1 4g).

Funderar nu på var och hur att fästa den. Klart är att den ska sitta mellan förare och "framsätespassagerare", dvs någonstans i mitten så att båda har glädje av den, men kanske främst framsätespassageraren.

Föraren får främst klara sig med Ventura 7000 pro som sitter monterad till vänster om ratten.


Jag överväger tre alternativ för fäste i mitten

A. Knarreviks model enligt annan tråd
B. Brodits model Proclip, angled mounted
C. Brodits model "Monteringsbygel", angled mounted, Extra strength mounting platform, dvs fäst i Ducatos mugghållare

Har ännu inte bestämt mig.
 
Senast redigerad av en moderator:

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Efter att ha tagit del av fleras erfarenheter (och egna) så är nu valet gjort. För vår del blev det en Android (Galaxy Note 10.1 4g).

Funderar nu på var och hur att fästa den. Klart är att den ska sitta mellan förare och "framsätespassagerare", dvs någonstans i mitten så att båda har glädje av den, men kanske främst framsätespassageraren.

Föraren får främst klara sig med Ventura 7000 pro som sitter monterad till vänster om ratten.


Jag överväger tre alternativ för fäste i mitten

A. Knarreviks model enligt annan tråd
B. Brodits model Proclip, angled mounted
C. Brodits model "Monteringsbygel", angled mounted, Extra strength mounting platform, dvs fäst i Ducatos mugghållare

Har ännu inte bestämt mig.

Hej
Jag har köpt modell "Knarrevik" och det fungerar jättebra.
Mvh. Klas
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Så här skriver tidningen Mobil i sitt senaste nummer:
iPad saknar många skojiga detaljer som konkurrenterna erbjuder, men slår samtidigt knock med sin fantastiska skärm och fina flyt i användarupplevelsen.
Sett till mängden och variationen appar som anpassats för surfplattan slår den dessutom fullständig knockout på konkurrenterna.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Så här skriver tidningen Mobil i sitt senaste nummer:
iPad saknar många skojiga detaljer som konkurrenterna erbjuder, men slår samtidigt knock med sin fantastiska skärm och fina flyt i användarupplevelsen.
Sett till mängden och variationen appar som anpassats för surfplattan slår den dessutom fullständig knockout på konkurrenterna.

Oj, det där lät desperat med "knockouts".

Men ni som överväger andra alternativ, hav förtröstan. Det finns testorgan som presenterar mer objektiva jämförelser och som lyfter fram för- och nackdelar på ett annat sätt.

Det är som vanligt, vi prioriterar olika och gör olika avvägningar inför köpet.

Googla gärna på tex ipad vs android och du finner en mängd olika tester, forumsidor etc som ger dig underlag för beslut om köp.
Det kanske inte är antalet appar som styr ditt val. Du kommer också finna att det finns olika uppfattningar om vem som golvar vem.

Själv valde jag Android Galaxy Note 10.1 4g och det utifrån mina prioriteringar.

Lycka till
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Inlåsningen, omvägen med allt via iTunes, priset är ju nackdelarna med iPad. Fördelen är välutvecklade appar för t.ex navigering.

Personligen så ser Google Nexus 7 32GB 3G mest intressant ut, 2900:-. 2000:- till för motsvarande iPad mini är lite för mycket då den snarare är sämre vad gäller hårdvara och skärm, men som sagt -apparna... Promobil Mobile Life + hade jag velat haft.

I-landsproblem :rolleyes:;)

Peter :)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Har använt en Samsung Tab "7" 3G med 32GB minne+GPS ett drygt halvår nu.
Det formatet tycker jag är optimalt om man vill ha en smidig platta som kan fungera för surf+musik+film+GPS+skype och vanlig telefon. Framförallt på resa...
Får plats i fickan... och till ett vettigt pris.

Har en 10" som jag knappt använder idag... hustrun använder den för matrecept :wink:

Bosse
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Väntade länge på rätt platta!

Håller med om att en penna är toppen, investerade 27:- och fick en penna som fungerar klockrent på min iPad.
 
Toppen