Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Men det innebär väl 6 månaders leveranstid???
Vad som menas med "normal" väntetid efter avtalad leveranstid vet jag inte!"Normal" väntetid är upp till 2 veckor efter avtalad leveranstid.
Bra tempo på det bilbytet.Vart skall ni i Alperna?
//Lars
Menar du vinterdäck utan dubb ?
Jojje
Har du bra däck?
Det ska vara bra åretruntdäck på den vi ska hämta i Lund och köra den till Uppsala i början av mars när man aldrig vet vilket väder det blir.
Skulle gärna ha dubbdäck i stället
Enligt Fredrik på Importbil så ska det vara däck som är lagliga för åretruntbruk i Sverige. Vilket inte betyder att de är särskilt lämpade för varken vinter eller sommar. Vi får kolla vad det är och köpa lämpligare däck när vi lagt vantarna på husbilen
Enligt Fredrik på Importbil så ska det vara däck som är lagliga för åretruntbruk i Sverige. Vilket inte betyder att de är särskilt lämpade för varken vinter eller sommar. Vi får kolla vad det är och köpa lämpligare däck när vi lagt vantarna på husbilen
Ja, friktionsvinterdäck. Har kört friktion på alla personbilar och husbilar i 30 år utan problem. Tycker dubb skulle förbjudas. Smutsar och förstör. Speciellt här i södra Sverige där dubben nu rasslat på bar asfalt sedan oktober. Obs, inget jag tänker debattera.
Anders
Du behöver inte debattera, men du skall därför inte tro att du får stå oemotsagd!
Det är ett par månader nu sedan jag såg annat än snö och is på vägarna i norra Jämtland där jag rör mig. Visserligen töade det ett par dagar för några veckor sedan, men detta gjorde endast vinterväglaget ännu halare. Det är klart att den som avser att köra i Norrlands inland och fjälltrakter bör utrusta sig med dubbdäck och detta även om man råkar ha en allhjulsdriven bil; alla bilar har fyrhjulsbroms!
aake