• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Välkomnar inte husbilar.

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Välkomnar inte husbilar.

Håkan J.
Vill bara tacka för ditt inlägg. Det var bland det bästa jag läst på mycket länge på denna sida.
Det förekommer så mycket gnäll nu för tiden att man har ledsnat att läsa, tyvärr.
Säkert som amen i kyrkan så kommer någon negativ mening även på detta inlägg.
/ Frank :rolleyes:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Har tagits emot med öppna armar på alla campingar med undantag för två gånger. En gång i Italien och en gång i Tyskland. I båda fallen hade jag rabattkort. Det har jag slutat med. Ren förlust.

:)

F

F.d. 3297

Guest

Begränsningar ang. längd kan vara för trånga kurvor på C-platsen.
Begränsningar ang. vikt kan vara beroende på markens förmåga att bära tyngd.

Hellre få ett nekande på kvällen, gärna med tips om bättre ställe, än att behöva
anlite an traktor på förmiddagen.

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021

Man kan vända på det hela jag har en fråga varför är husbilister så negativa till husvagnar på ställplatser, det har jag upplevt många gånger under mina 40 år som husvagnsdragre men alldrig upplevt en camping som är negativ till husbilar under alla dessa år.

Kan inte göra annat än att instämma.

Har precis samma erfarenhet, tyvärr !!!

Sån stor skillnad är det väl ändå inte mellan husvagn och husbil utan att man ska kunna samsas och ha trevligt ihop, eller ?

Inte spelar det mig någon roll om man har husvagn eller husbil i alla fall.

Mvh Peter

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är nog ett stort misstag om man tror att husbilsägarna har något emot dem som föredrar att använda husvagn eller att de vill använda sig av husbilsplatser/ställplatser.

Det är inte husbilsägarna som bestämmer vem som skall har rätt att använda ställplatsen utan det gör de som upplåter platsen. Många platser skulle säkert utan problem kunna upplåtas även för husvagnar om utrymme finns. Många platser har däremot begränsade ytor och är därför olämpliga för långa husvagnsekipage.

En sådan plats som borde kunna upplåtas även för husvagnar, men där det är förbjudet, är Trier i Tyskland.

trier.jpg

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

HusBUSSAR kan ju iof vara en annan sak, om det är ombyggda, fullstora linje- eller turistbussar. Såna är den många campingar som inte tar in pga vikt och längd.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Man kan vända på det hela jag har en fråga varför är husbilister så negativa till husvagnar på ställplatser, det har jag upplevt många gånger under mina 40 år som husvagnsdragre men alldrig upplevt en camping som är negativ till husbilar under alla dessa år.

På många ställen i Europa är övernattning i husvagnar utanför campingplatser förbjuden.
Börjar husvagnarna att utnyttja ställplatser så kanske husbilarna också förbjuds.

Den negativa hållningen till husvagnar beror delvis på att ett inte populärt folkslag i årtionde har användt husvagn som permanent bostad. Det brukar vara mycket stökigt på platsen efter de har blivit bortkörda.

Senast ändrad:

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Det är nog ett stort misstag om man tror att husbilsägarna har något emot dem som föredrar att använda husvagn eller att de vill använda sig av husbilsplatser/ställplatser.

Det är inte husbilsägarna som bestämmer vem som skall har rätt att använda ställplatsen utan det gör de som upplåter platsen. Många platser skulle säkert utan problem kunna upplåtas även för husvagnar om utrymme finns. Många platser har däremot begränsade ytor och är därför olämpliga för långa husvagnsekipage.

En sådan plats som borde kunna upplåtas även för husvagnar, men där det är förbjudet, är Trier i Tyskland.

Visa bilaga 53714

Den här i Trier tyckte vi inte om,den blev skapligt dyr,pga användande av värme(el),utnyttjade dushen,vattenmätaren tickade till och med när man använde handfatet. + grundpriset ,det kostade som en campingplats, nä det finns så många billigare och mycket vackrare ställplatser...
mvh
KaMa1

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Den här i Trier tyckte vi inte om,den blev skapligt dyr,pga användande av värme(el),utnyttjade dushen,vattenmätaren tickade till och med när man använde handfatet. + grundpriset ,det kostade som en campingplats.
mvh
KaMa1

Vi var där i fjol,men använde då CampingTreveris på Luxembourgerstrasse 80,då det inte blev nån skillnad tot.sett,ock man "bodde bättre",med internät,fin dusjanlägning o.s.v.

Toppen