• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägtullstations Swedbankkrångel i Frankrike 2.0

Traded

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9902
Medlemskap
2024
Sv: Vägtullstations Swedbankkrångel i Frankrike 2.0

Hur skulle franska motorvägar vara finansierade med svenska skattepengar? :wideeyed:
Bäste Montreal, i Alingsås
Av vad jag vill minnas så har EU finansierat en jättelik infrastruktursatsning i hela Europa till en kostnad av obegripliga 400 MILJARDER EURO. Största delen av dessa pengar gick åt till att bygga fina motorvägar nere i Europa. Projektet gick under namnet Trans Europeiska transportnätet om jag nu inte minns alldeles uppåt väggarna fel.

Då vägarna i framför allt Spanien som inte har några pengar över huvud taget kvar av övriga EU sålunda skulle få fina motorvägar i present av EU så började de betalande EU länderna (varav Sverige som var en av de absolut största donatorerna) kräva att de åtminstone skulle få åka gratis på dessa vägar, men den vädjan gavs inget gehör. Detta trots att debatten var ganska högljudd. Men, alla dom här uppgifterna är endast något som sitter i mitt bitvis suddiga lilla bakhuvud, så jag kan ju ha fel.

Andemeningen med mitt medvetet framlagda ilskna perspektiv i mitt inlägg skall uppfattas med glimten i ögat. Jag tycker synd om dig om du inte förstått det. Jag vill därför be dig om överseende.

Handhavandet av vägtulls systemen i Spanien, Portugal och kanske framförallt Frankrike är ett renodlat bondfångeri, inget annat. Det är min uppfattning. Själv blir jag glad då jag vid min ålder fortfarande kan tända till och bli förbannad. Inte minst därför då brukar jag också som många andra också få något uträttat. Och det får mig att växa och bli bättre. Uppfattar faktiskt din fråga som märkvärdigt sorgsen och trist.

När upprördheten dör i oss, ja då dör också en bit av mänskligheten i oss.
’Bernard Goldberg’

Mvh
/Thomas Ek
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vägtullstations Swedbankkrångel i Frankrike 2.0

Käre Traded, du får bo var du vill, och jag förstår inte vad min boplats har med det här att göra, du diskuterar ju motorvägsavgifter i Frankrike. Men jag tycker verkligen att du gör en höna av en fjäder av dina små betalningsproblem, med häftiga insinuationer om att banker inte ställer upp o.s.v.
Varför skulle en bank inte vara intresserad av att deras betalningsmedel fungerar överallt där det är möjligt t.ex. Det måste väl finnas större problem att ägna sig åt, annars måste du vara mycket lyckligt lottad.

Med hälsningar från Alingsås.
 
F

F.d. 53001

Guest
Sv: Vägtullstations Swedbankkrångel i Frankrike 2.0

Hej
Hade samma problem med master från Swedbank vid talade detta för banken
sade att jag inte hade problem med mitt visa som banken ville byta mot master
fick svar från banken dagen efter att jag var välkommen att hämta ett nytt visa
sen har det fungerat klockrent med visan påpekade att det var inte jag som ville byta till master
 
Toppen