• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vägtullar

F

F.d. 50195

Guest
Sv: Vägtullar

Jag var i Stockholm för ett tag sen och jag måste säga att det såg ut som om trafiken i stan totalt brutit ihop, sanslösa köer och bilar över allt, märkligt med tanke på att stan har vägtullar och syftet med det är väl att minska trafiken och det var väl det som hände i starten men nu verkar det vara tillbaka och dessutom värre än någonsin.
Tycker att avgiften ska höjas kraftigt, typ 200kr/dag tycker jag borde vara rimligt och skulle helt säkert minska trafiken i vår allas huvudstad.
Jag brukar parkera utanför stan och åka kommunat in till stan och det fungerar fint.

Mvh

Vad jag ville ha sagt med detta inlägg var att det är lätt att ha en åsikt så länge man inte drabbas själv, mao jag bryr mej inte ett dugg i Stockholmarnas vägtullar det kan de sköta och avgöra själva.
Hoppas de kan göra det samma i frågor som rör oss på landsbyggden :msn_laugh:

mvh

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

mm....jag säger då det....Stockholm är vackrast i backspegeln:msn_laugh:

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

För en som kör mkt servicebil i Stockholm kan konstateras att det faktiskt är lite mindre bilar och något lättare att hitta p-plats inne i innerstan sen tullarna kom till. Däremot är det mkt mer bilar i närförort som köar för att komma upp på Essingeleden som ju är avgiftsfri.

Kort sagt, det har blivit trevligare i miljonärsgettot och värre för alla förortsknegare som pendlar för att ta sig till jobbet.:msn_wink:

En avgift på Essingeleden skulle vara motiverad, där är det minst sagt trångt. Men då skulle ju många välja att åka igenom stan och då blev det ju trängre där igen.

Dom säger att trafiken minskat men man räknar då de bilar som passerar tullstationerna, inte dom somköar genom johaneshov, Solna, Bromma o.s.v. för att ta sig upp på Essingeleden....

Däremot kan ni glömma det där strulet som var med 7eleven tidigare, numera kommer en faktura hem till bilägaren o man har över en månad på sig att pröjsa.

Kan även konstatera att vi som behöver bil för jobb i innerstan betalar betydligt med i p avgifter än trängselskatter. Ibland 100 Kr timmen i vissa p-garage.:msn_weird:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej yalla yalla!
Vadå kontinenten, du är kanske i unga år så Tage & Hasse är i forntid, Dom påstod i sin sketchets ( som borde basuneras ut varje dag i Sverges radio) att O-åttorna (politikerna) trodde att Sverige slutade vid Stockholms stads gräns & då började kontinenten vid Södertälje för deras del!
HahaHa.
Mvh.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Hej yalla yalla!
Vadå kontinenten, du är kanske i unga år så Tage & Hasse är i forntid, Dom påstod i sin sketchets ( som borde basuneras ut varje dag i Sverges radio) att O-åttorna (politikerna) trodde att Sverige slutade vid Stockholms stads gräns & då började kontinenten vid Södertälje för deras del!
HahaHa.
Mvh.

Ja va dum jag är, Tage & Hasse hade ju helt rätt, förutom att Sverige slutar nog redan innan Hallunda på södra sidan:blabla:

/Bosse

Senast ändrad:
F

F.d. 3297

Guest

hörnu, bönder,
djävlas inte med oss Stockholmare!
För då berättar vi inte VAR de gratis veckoståplatserna finns. :blabla:

F

F.d. 25023

Guest

Och kör in/ut på kvällarna och helgerna så kostar det inget. (inte mycket annars heller) Vackra platser att övernatta i husbil finns massor! Besök En av världens vackraste städer!

Jyrki

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Hej, är det inte konstigt att vem som helst snackar så mycket skit om vår huvudstad och min hembygd. Tänk om jag skulle spy lika mycket galla över övriga landet, det gör jag inte för jag tycker att hela Sverige är vackert och framför allt så tycker jag svenskarna (även vi 08:eek:r) är ett väldigt trevliga.
Vidare anser jag att en kringfart ska byggas och att trängselskatten kan ligga kvar på nuvarande nivå!
Elisabeth

Toppen