Sv: Vägning vid Registreringsbesiktning
Vet inte om jag har något nytt att komma med när det gäller vägning.
Men....
Innan jag tog hem husbilen, en Carthago 2014, åkte jag upp till Bilprovningen i Södertälje och pratade med besiktningsingenjören. Frågade om det var någonting jag skulle tänka på vid regbesiktningen och om bilen skulle vägas med allt vad det innebär med fyllda tankar mm.
"Ingen vägning och brukar aldrig vara några problem!"
Fick hans visitkort med direkt nummer, " ring mig direkt när ursprungskontrollen är
klar. Trevlig kille!
Ringde i går fick, tid i dag 09:20! Regbesiktningen: koll av leg. koll av däck dim.
koll av chassi nr, Carthago nr,snabb koll under bilen. Allt!
Längsta tiden tog att få fram regnumret från Transport Styrelsen!
Sedan betalning 1.680:-, prutat och klart!
2003 tog jag in föra husbilen från Tyskland en Frankia 2002, då kostade det 2.090:- inkl. vägning.
Då var det dessutom 1.500:- skrotningavgift, 6.250:- Vent. och gasolkontroll.
Plus x-antal kronor för svenska bruksanvisningar som man var tvungen att visa upp, de tyska dög inte!
ThomasG
Ser att jag måste byta avatar!
Vet inte om jag har något nytt att komma med när det gäller vägning.
Men....
Innan jag tog hem husbilen, en Carthago 2014, åkte jag upp till Bilprovningen i Södertälje och pratade med besiktningsingenjören. Frågade om det var någonting jag skulle tänka på vid regbesiktningen och om bilen skulle vägas med allt vad det innebär med fyllda tankar mm.
"Ingen vägning och brukar aldrig vara några problem!"
Fick hans visitkort med direkt nummer, " ring mig direkt när ursprungskontrollen är
klar. Trevlig kille!
Ringde i går fick, tid i dag 09:20! Regbesiktningen: koll av leg. koll av däck dim.
koll av chassi nr, Carthago nr,snabb koll under bilen. Allt!
Längsta tiden tog att få fram regnumret från Transport Styrelsen!
Sedan betalning 1.680:-, prutat och klart!
2003 tog jag in föra husbilen från Tyskland en Frankia 2002, då kostade det 2.090:- inkl. vägning.
Då var det dessutom 1.500:- skrotningavgift, 6.250:- Vent. och gasolkontroll.
Plus x-antal kronor för svenska bruksanvisningar som man var tvungen att visa upp, de tyska dög inte!
ThomasG
Ser att jag måste byta avatar!