Såg att Opus bilprovning lagt in orter där det går bra att väga husbilen för 100:- www.bilprovning.se/Besiktningar/Diagnosbesiktningar/Vaegning-av-husvagn-och-husbil
Åke
Åke
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag fick ett vågpapper i näven efter senaste besiktningen hos Opus, kommentaren var att besiktaren ju ändå lämnade bilen på vågen
Nu har jag ingen nytta av det pappret då det är oklart hur mycket av allt jag har i bilen, men det var snällt tänkt tycker jag.
Jag har frågat på några olika ställen, typ sopanläggning, jordterminal osv och när jag frågat om det är lagom med en kanelkrans för att få låna vågen har svaret alltid varit ja.
Jag skulle inte lita allt för mycket på "industrivågar" då dessa i första hand levererar diffen olastad/lastad lastbil, vi har en på vår arbetsplats och den visar ofta 300-400kg för mycket, bilarna som vägs lastar 40ton, men diffen är ofta acceptabelt korrekt.
Med risk för att frågan är dum, skulle det gå att använda en våg att väga ett hjul i taget med en sådan våg som länken visar?
Caravanvikt, Reich, 1500 kg per hjul
Om det skulle vara möjligt kan det väl vara värt att investera i en sådan, man köper ju allt annat till husbilen utan att blinka.