• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väderprognoser

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Väderprognoser

Apropå väderprognoser kan jag ej heller låta bli att reflektera över vår väderrapportering.
Jag undrar lite över budskapen i den svenska väderrapporteringen i våra medier. När det varma vädret höll i sig i Svealand och Götaland var det, enligt rapporteringen, varmt och gott i hela landet, trots att det t o m snöade i norra Sverige. Nu när väderläget gjort en rokad, säger rapporterna att det är regnigt och kallt i hela landet samtidigt som vi nu har vår första riktiga känning av sommaren. T o m "påarna" i TV-kanalerna tyckte det var lämpligt att ägna sin tid i TV-sofforna då det var så regnigt o kallt i Sverige igår. Strålande sol från molnfri himmel och +25 mest hela dagen här i norr är ju uppenbarligen inget att ens reflektera över. Nåväl, just nu är det bara fjuttiga 24 grader.
Ok att huvuddelen av vår befolkning finns runt våra, enl svenska mått kallade, storstäder.
Men så vitt jag vet tillhör vi i Norrland väl fortfarande Sverige!? Och det går faktiskt att leva, bo och vistas här!
1f60e.png

Välkommen till Norrland!
//Kjell
 
J

Jarn

Guest
Sv: Väderprognoser

Tittade på YR.no igår morse för att kolla väderutsikten för Kiruna.
Den visade då på en utsikt med +6 grader och helmulet med dimma.
När jag kom dit strax efter lunch var det 20 grader och sol....
Jag som fått tips om att de var duktiga på Norrland?
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Väderprognoser

Igår skulle det bli regn och moln i Sellin på Rügen vid 14-tiden, men hela dagen var det varmt och skönt och grillväder på kvällen....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Väderprognoser

Weather Pro HD som inte bara är överskådlig utan lyckats bäst med korttidsprognoser.
Att väderapparna försöker sig på längre prognoser än 5 dagar är inte seriöst.

IMG_1504.PNG

Som synes visas även vindstyrka, lufttryck och luftfuktighet.
 
Toppen