• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utrotning av husbilar ETS2

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Husbilar kommer säkert att överleva med god omvårdnad och service. De kan va i förvånansvärt bra skick i långt över trettio år.
Det är de nuvarande förarna, av husbilar, som går en efterhand dyster framtid till mötes. Denna slutar tyvärr dessutom för alla med " utrotning". När jag läser en del trådar så ser jag att det tros på ett evigt liv! Det är den mest felaktiga killgissningen här på forumet. Sätt dig i ditt palats och fundera kring frågan, Hur gammal är jag om tio år! Hur gammal är jag om tjugo år? Hur gör jag/ vi med husbil då? Vad är möjligt för mig/ oss att göra?
Så jag tror på en trådrubrik " Husbilsägare gör som strutsen, ....... etc.
Eller, så här tänker och planerar vi för vårt husbilsliv när jag/ vi är 85.
En välskött husbil har evigt liv. Och så möjligtvis jag , men jag har börjat tvivla på det!
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
685
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
En skillnad som jag tror mej uppleva i förhållandet mellan Sverige och EU- länder - vissa av dem är att när EU stiftar en lag eller förbud så tas det emot som gudsord!
Jag skulle tro att en del andra länder som inte är så små och ynkliga som vi istället tar EU s beslut mera som rådgivande. Och att det man pysslar med i EU inte är riktigt samma saker som den konkreta verkligheten.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.722
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Nej man skall inte blanda ihop dem men det finns ett klart samband. Har någon kommit på hur bränslebolagens kostnadsutveckling skulle kunna frikopplas från råoljepriset tar de nog gärna emot tips om det.....
Sant! Det skiljer sig mer eller mindre mellan bensin och diesel (svänger).
Råoljan prissätts i USD. Vid pumpen har valutakursen SEK en påverkan. Svängningarna i råoljepriset hänger delvis samman med råvaror i allmänhet och efterfrågan. Jämför gärna hur det svänger på aktiemarknaden.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.419
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
En skillnad som jag tror mej uppleva i förhållandet mellan Sverige och EU- länder - vissa av dem är att när EU stiftar en lag eller förbud så tas det emot som gudsord!
Jag skulle tro att en del andra länder som inte är så små och ynkliga som vi istället tar EU s beslut mera som rådgivande. Och att det man pysslar med i EU inte är riktigt samma saker som den konkreta verkligheten.
Jag ser nog tvärtom allt mer EU:s politik som den konkreta verkligheten. En verklighet som Sverige börjar anpassa sig till. Exempelvis anpassning av reduktionsplikt och drivmedelsskatt!
 
Toppen