• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utemöbler till husbilen

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Utemöbler till husbilen

Det är lika viktigt att ha en bra sitt komfort som ligg komfort, sitter du vi ratten och kör långt en dag , är det viktigt att avlasta ryggraden , under vilotimmarna.
Men vist , tänker man bara på var jag placerar "baken" utan att tänka på hela ryggen- köp en billig stol. Kama är ofta dyra men de har varudeklarerat stolarna, höjd ,bredd , vikt , belastning. Och nog är ryggen värd en bra stol , när vi ändå investerat många hundra tusentals kronor på en husbil.
Totte04

F

F.d. 17941

Guest

Tommy !
Det finns varudeklarerade stolar som klarar 150 kg kanske ännu mer , ja som tom kan ställas i fem olika lägen, väger inte mycket mer än en " billig" sittstol, men vilken härlig sitt känsla den ger. Ok priset är högre , men man får det man betalar för ! Kraven är ju olika från person till person !
Totte04

F

F.d. 53328

Guest

Hej, om du och ni andra har vägarna förbi Orust och Göksäter, så är detta som lilla Ullared. De har massa saker, dock inte alltid samma saker, men där kan man verkligen fynda, även saker som ej är husbilsrelaterat.
Vi bodde förr på Orust och då fick vi åka när djungeltrumman gick på orten och handla det som just kommit in.
Nu har det ett bredare fastare sortiment , vi köpte ett aluminiumbord ihopfällbart för 350:- , när liknande kostade 899:- hos husbils butik.
Sedan kan man gå in på Campingutrustnin4U.se
Där är det billigt och mycket fraktfritt via postorder.
Thomas

F

F.d. 25451

Guest

Hej!

När det gäller större bord där man får rum många (8 pers) har vi för året köpt in detta:

GetCamping.se - Outwell Toronto L

Väger 8 kg och verkar riktigt bra. Har dessutom ställbara ben. Vi har inte hunnit testa det än. :)

Förra året använde vi oss av detta:

HOPFÄLLBART BORD 180X75 CM - Best.nr. 1211

Det var vi väldigt nöjda med, men eftersom vi bytt husbil denna säsongen gick detta inte längre in i garaget, varpå vi sålde det till några kompisar.

Väger mer, 16 kg, men går väldigt snabbt att fälla upp och är mycket stabilt.

Lycka till!

Johan

LarsoEwa

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
7837
Medlemskap
2025

Vi brukar handla på GH campingshop. Allt levereras hem till dörren, och det är hjälpsam personal och rimliga priser!

3Rapido

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
8017
Medlemskap
2025

Förutom att det är bra att det finns justerbara ben på bordet (glöm inte att skruva åt ordentligt), är det bra att tänka på att det ska vara stadigt. SÅ jobbigt att behöva hålla i glaset så fort någon ska skära sitt kött ;)

F

F.d. 30033

Guest

Hej
Jag har 4 st stolar med hög rygg. Kan även sälja 2 st 500:-/par

F

F.d. 25545

Guest

Hej
Jag har 4 st stolar med hög rygg. Kan även sälja 2 st 500:-/par

Det var snällt......men stolar har vi fixat, så det är bord vi letar efter......har ej hittat vad jag vill ha ännu!!!!////// Mikaela

Toppen