• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Usb uttag

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag gjorde något liknande för en del år sedan. Jag behövde fler 12V-uttag. Jag borrade upp ett par 220V uttag efter att först tagit bort porslinskroppen på baksidan. På så sätt fick jag 12V-uttag med lock på samma sätt som du gjort med USB. På den tiden åtminstone fanns inga sådana uttag för 12V.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Just USB-uttag är en sån sak som stått på fixalistan på alla dom bilar jag köpt senaste 10 åren. Helt omöjligt att klara sig utan en drös med sådana.
På nuvarande bil har jag ett dubbeluttag vid varje huvudplats i sängen bak, två dubbeluttag på olika platser framåt under soffan, ett dubbeluttag precis ovanför bordet, ett dubbeluttag i instrumentbrädan vänster om förarplatsen och ett i brädan höger om passagerarplatsen, ett dubbeluttag nere bakom passagerarstolen och ett dubbeluttag direkt innanför lilla lastluckan bredvid ingångsdörren.
Det låter lite overkill inser jag nu men jäkligt skönt att enkelt kunna ladda saker när man ligger i sängen, kör, sitter vid bordet och när man sitter utanför bilen.
 
Toppen