• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USA - navigator med Europa + USA kartor

F

F.d. 52943

Guest
Vi ska åka runt i California-Nevada-Arizona en vecka eller två i sommar (svettigt och varmt ja, men spännande!). Vår nuvarande TomTom har bara Europakartor.

Nån som har erfarenhet av GPS och USA?

Köpa nytt med både Europa och USA eller hyra med bilen (~500/vecka)? Köpa USA karta till befintlig TomTom kan man naturligtvis åxå göra men ska man lägga ner den typen av pengar på en snart 2 år gammal TomTom? Inget fel på den men man hoppas väl att nåt hänt på de senaste 2 åren...
:confused:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.589
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: USA - navigator med Europa + USA kartor

Garmin har jättebra karta över USA mfl. Köp en ny GPS när du kommer dit.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: USA - navigator med Europa + USA kartor

Vi köpte en karta till vår Garmin när vi kom dit. Den skulle kosta här i Sverige ca 2000kr, jag betalade ca 700kr för samma karta på REI, en slags friluftsaffär. Vi köpte city navigator USA till vår handburna GPS, och den hade rätt överallt utom på en väg i Utah, där GPS:n lurade in oss på en dirty road som ej var farbar tillslut...
/Annette
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: USA - navigator med Europa + USA kartor

Hej jag har ca 10 års erfarenhet av USA onavhjälpmedel.. kolla Delorme. dom har Nu nåt som heter roadmap för dator alltså de e nog de bästa du kan hitta. Jag har själv använt deras Nap n Go senare oxo Roadmap. mycke bra grejer. en notebok har du nog..
:mcride::music-icon::yes:
 

Rapido

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Finland
HBK-Nr
2346
Medlemskap
2024
Sv: USA - navigator med Europa + USA kartor

Hejsan, vi var över till USA i september och hyrde husbil där. Jag hade med mig min gamla Garmin som jag köpte USAkartor till här i Finland innan vi åkte. Kartorna kostade 70 € och det var bara att stoppa in minneskortet och allt fungerade på en gång. Enkelt och bra.
/Dan
 
Toppen