• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Urinseparerande toalett

BobVan

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
38442
Medlemskap
2024
Hej
Funderar på att skaffa en urinseparerande toalett. Här är 2 alternativ:
FRITIDSTOALETT SEPARETT TINY MED URINTANK 2023
eller
Här är en video om hur det fungerar med en urintank:

Man kan således välja att samla urinen i en behållare eller leda den direkt till gråvattentanken.
Min gråvattentank sitter under bilen.
Undrar vad ni har för konstruktiva tankar om de olika alternativen, eller har egen erfarenhet i frågan.

Det finns dessutom lösningen att ha 2:an som en kompost. Har du erfarenhet av denna lösningen så dela gärna dina erfarenheter även av denna.
Men frågan gäller fr.a. om vart urinen ska ta vägen, separat urintank eller till gråvattentanken.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Däremot i direkt skogsmark som inte är nära bebyggelse tycker jag inte heller att man behöver ta upp efter hunden.
Som jag sade, jag lägger inte onödiga personliga värderingar i ämnet, jag bor och vistas nära skogen och huserar sällan på campingar och ställplatser. Fortsätt separera! Jag tar ansvar för min skit, andra får ta ansvar för sitt.
 
Toppen