Pelle&Lena
HBK Medlem
Sv: Uppvägning
Halloj Tuzzan!
Skulle du kunna ge mig adress och till vilken du skickade när du beställde detta och ev text hur jag skall skriva till dom?
Jag kan ingen tyska så det skulle bli mig övermäktigt att ens försöka texta på språk jag inte kan.
Mvh
Pelle
Nu har jag fått mitt intyg och typskylt från Dethleffs i Tyskland, efter att jag mejlat dom 19/3, den 23/3 fick jag svar att det skulle ordna sig för 249€, vilket jag tackade ja till samma dag.
Efter några dagar utan att höra nåt, mejlade jag igen men inget hördes, stötte på igen 3/4 och fick svar direkt att han skickat intyget dan före.
Den 5e april fick jag brevet med intyg, skylt och faktura på 249€!
Nu vet vi att det går att få intyget av Dethleffs för en rimligare summa, "endast" 1/4 del av Codats oförskämda pris!
Enligt SBP kan/ska skylten bytas av mig innan reg-besiktning.
Tid är beställd i Gävle 17/4 men jag ska försöka efter påsken att få en tid i Kristinehamn så kan vi göra det på resan söderut till Moseldalen.
En fråga kvarstår:
Skylten som sitter nitad under huven, skall den märkas om med nya vikterna?
Halloj Tuzzan!
Skulle du kunna ge mig adress och till vilken du skickade när du beställde detta och ev text hur jag skall skriva till dom?
Jag kan ingen tyska så det skulle bli mig övermäktigt att ens försöka texta på språk jag inte kan.
Mvh
Pelle