• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppvägning över 3500, övriga konsekvenser?

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Uppvägning över 3500, övriga konsekvenser?

Väg upp den då är du iallafall säker om du blir inblandad i någon olycka med försäkringsbolaget är inblandat och de kollar vikten på din bil

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025
Sv: Uppvägning över 3500, övriga konsekvenser?

Jag har varit i kontakt med chefen på vår Bilprovning och han säger:
Vid uppvägning av husbil med "låga skatten" bibehåller man samma skatt vid omregistreringen, förutsatt att den har varit regad i Sverige före årsskiftet 2011.
Om man däremot tar in en äldre husbil får man automatiskt den högre skatten p.g.a. att det blir en nybilsregistrering i Sverige.

Angående min andra fråga om Norge var han till 100% säker på att man får köra en husbil över 3,5 ton på B-kort i Norge.

Han varnade även för att man inte ska låna ut en svenskreggad bil till en norrman i Norge, då åker han dit med buller o bång.

Toppen