• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppdrag granskning

F

F.d. 25144

Guest
Sv: Uppdrag granskning

Har en dotter som bor i närheten av Portland OR och dom fick sitt IKEA-varuhus (intill flygplatsen) för drygt 3 år sedan. Jag har själv varit där 4 veckor efter invigningen. Äldsta barnbarnet (16) älskar IKEA för där får han äta så många köttbullar han vill. Dottern saknar numera inte allt, ex. sill knäckebröd, chocklad lingon pepparkakor o annat "svenskt" och såklart kan hon köpa möbler o annat till hemmet där också. Samma prylar som hemma till överkomliga priser.

Så visst är IKEA uppskattat av många många människor:)

Nu skall det byggas 10 nya IKEA-varuhus i Sverige....hur många kommer att sysselsättas där först med byggnation o sedan alla anställda?

Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det är inte bara möbelpaket som säljer. Ikea är den största exportören av förädlade livsmedel från Sverige.

T

Teddi

Guest

ja tror vi ska va stolta över denna entreprenör.han e ju outstanding.att han sedan kommer från sverige gör ju saken ännu bättre.så mycke jobb han står för.uppdrag granskning gjorde ett av få bottennapp här.sen att han e snål de har ju sina förklaringar.småland.han har ju själv ingen användning av alla dessa pengar med tanke på ålder.så kanske man ska lägga några bra ord om denne man så kanske han ringer upp o undrar va man har för kontonummer.:p

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Som han sa' en gång.

Vi packar platta paket, du skruvar och muttrar....

Senast ändrad:

Olle Jonsson

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025

När det gäller den varumärkesavgift (Trademark Fee) på 3% som skattefritt går till IKEAs stiftelse så är det ingen unik företeelse. Samma tillämpar ABB, lika så Spendrups, för att nämna ett par stycken.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag har själv jobbat i ett företag som levererade köttbullar till IKEA så jag vet vad du snackar om....:wink:

IKEA:s köttbullar är faktiskt ovanligt goda för att inte vara hemgjorda. Du kanske kan avslöja var man kan köpa dem. Är det Dafgårds?
:mcride:

T

Teddi

Guest

här finns ju en möjlighet att ta vara på denne mans unika kunskaper innan han lämnar in.anlita honom till blivande entreprenörer.mej veterligen har han skött skatter o.s.v undrar vilken uppdragsgivare =granskning= hade.ja tror att återigen har den svenska avundsjukan visat upp trynet som så många gånger förr.

F

F.d. 25144

Guest

IKEA:s köttbullar är faktiskt ovanligt goda för att inte vara hemgjorda. Du kanske kan avslöja var man kan köpa dem. Är det Dafgårds?
:mcride:
Dafgård är så vitt jag vet numera ensamleverantör (av köttbullar) till IKEA. Dom tillverkas enl IKEAS egna recept så jag vet inte om dom kan köpas i vanlig livsmedelshandel men dom finns väl fortfarande på IKEA-varuhusen, ute bredvid korvkön bland de andra frysvarorna?

Toppen