Kalle.gudmundson
HBK Medlem
Hej, jag körde av avloppsröret till gråvattentömningen varvid rörets upphängnings-/infästningplåt (10*10cm) släppte från bilens underrede, i plywood. Hur borde jag behandla träet innan jag sätter tillbaka plåten?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Gäller en Knaus S-liner 800 från 2005.Hej, jag körde av avloppsröret till gråvattentömningen varvid rörets upphängnings-/infästningplåt (10*10cm) släppte från bilens underrede, i plywood. Hur borde jag behandla träet innan jag sätter tillbaka plåten?
Första gången jag använder forumet, har just köpt bilen. Hur lägger jag upp bild på skadan?...Det är l bara att Limma? Använd polyuretan lim.... Har du aldrig använt det ta då först reda på hur limmet fungerar...
Har du bild på skadan?
Kan ha fel men tror att du måste vara medlem för att lägga in bilder.Första gången jag använder forumet, har just köpt bilen. Hur lägger jag upp bild på skadan?...
Det stämmer...... 100 /åretKan ha fel men tror att du måste vara medlem för att lägga in bilder.
Nu är jag medlemKan ha fel men tror att du måste vara medlem för att lägga in bilder.
Det som gör att botten ruttnar är oftast vatten ovanifrån som rinner neråt inne i väggelementen. Men på vår Hymer finns några andra svaga punkter också, garagegolvets plyfa är kapad så att den sitter mitt i sprutet från hjulen. Kolla noga hur det ser ut impregnera enligt vad andra sagt tidigare och täck med tjock underedsmassa om området är utsatt för sprut från hjulen. Underedsmassa fäster fint även om träet är linoljeimpregnerat.
Hälsningar
Peter
Det som gör att botten ruttnar är oftast vatten ovanifrån som rinner neråt inne i väggelementen. Men på vår Hymer finns några andra svaga punkter också, garagegolvets plyfa är kapad så att den sitter mitt i sprutet från hjulen. Kolla noga hur det ser ut impregnera enligt vad andra sagt tidigare och täck med tjock underedsmassa om området är utsatt för sprut från hjulen. Underedsmassa fäster fint även om träet är linoljeimpregnerat.
Hälsningar
Peter
Ja och akta fingrarna. Får man PU-lim där får det slitas bort. Tar några dagar, minst.Det är l bara att Limma? Använd polyuretan lim.... Har du aldrig använt det ta då först reda på hur limmet fungerar...
Har du bild på skadan?
Ja det är ju en avvägning, men kanter bör skyddas, kanske bäst med stänkskydd som Montreal skrev.Många hb liksom min har en plastmatta överst på det nedersta golv.... Målar du eller behandlar trädet under så är risken stor att den naturliga andning och avdunstning från trädet inte fungerar och börja ruttna om du av någon anledning skulle få in vatten mellan skickten....