F
F.d. 50043
Guest
Tänkte stå på underhållsladdning i vinter. Finns det någon här som vet om man måste ha på huvudströmmen eller inte. Är lite osäker på det.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Men vi som ställer av runt 6 månader kanske måste tänka till lite....?
vissa nya personbilar får man inte koppla från batteriet alls!! skadar databoxen kan det vara lika på nya husbilar????
Om man nu inte får koppla bort batteriet , vad är det som skadas i databoxen ? Vad gör man när man byter batteri ? Är det någon som vet ?
Bilen avställd och inställd med 220 el inkopplat, tog av minus kabeln på bodelsbatteriet men inte till bildelen, hört att man spar på batteriet så här.
Varför krångla till det helt i onödan? Jag ser till att ha fulladdat när jag ställer av!
Jag bryter ingen ström eller kopplat bort några kablar!!! Larmet och klockan drar
Ju lite ström vilket bara är bra för batterierna! Dom ska laddas ur till ca:12wolt
Sedan laddas igen då håller dom länge! Jag laddar tre dygn tre gånger på fem
Månader det har funkat alldeles utmärkt.
Märkligt att ladda ur, blir svårt när man kör med bilen att ladda ur till 12V, och sen ladda till fullt, ladda ur igen osv.
Som du sa, varför krångla till det
Du har tydligen inte observerat att jag skrivit att det gällde vid AVSTÄLLNING!!!
(VINTERFÖRVARING)