Så var då vätskebytet gjort på vår 2018 plåtis med 2,3 liters motorn/150 hk.
Jag var inställd på att behöva ta bort hela luftrenarburken för att komma åt avluftningsnippeln för kopplingen men det räckte med att ta bort burkens överdel och själva filtret. Det tog dock en god stund att hitta rätt läge på kroppen, armen och handen för att lyckas öppna nippeln; och precis som Talbot skrev i #96 kostade det en del svordomar och blodiga knogar
.
För att suga ut vätskorna ur behållarna och via avluftningsnippeln använde jag min gamla
oljebytarpump, men skarvade i en ny och ren slangände varje gång. Följde också Olofs exempel i #88 och använde en 33 cl petflaska för påfyllning av bromsvätska i kopplingskretsen. Till det mindre påfyllningshålet för hydrauloljan fanns en oanvänd förlängningspip (den gröna i bilden nedan) till Biltemas
tratt med slang i förrådet, passade perfekt. Det kan ha funkat utan den också, för det visade sig att hydrauloljans flaska hade en behändig inbyggt påfyllningspip
Visa bilaga 209071