• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ullareds camping

Stefan51

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2025
Sv: Ullareds camping

Ullared har ställplats vi brukar stå där när vi är i Ullared

pris med Ullareds kort 70:-
övriga kort 90:-

Med vänlig hälsning
Stefan

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

En grusplan med bilar på rad med några meters mellanrum.
En sådan plats borde klassas som ställplats, med avgift där efter.

Tommy R
Hittade du aldrig duschar och campingens övriga service?
Ullareds camping har dessutom ett humant pris.

Ett billigare alternativ blir deras ställplats. Där finns även toaletter.

Edit: el o kabel-tv ingår ju även på campingen.

D

Deleted member 11118

Guest

Använder alltid camping när jag är där, sist för 14 dagar sedan var camping full på fredagen och där var minst 60 - 70 husbilar, slutade räkna vid 40 när jag gick med hunden. Var och en väljer själv var man vill bo och vad man vill betala. Men fullbelagt säger att de ligger rätt i pris på campingen

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

En grusplan med bilar på rad med några meters mellanrum.
En sådan plats borde klassas som ställplats, med avgift där efter.

Tommy R

Kan det vara ett missförstånd?
Du kanske har stått på Ställplatsen, ca 1 km utanför Ullared vid Ge-Kås centrallager, och inte på campingen "bakom" varuhuset.

F

F.d. 55374

Guest

Kan det vara ett missförstånd?
Du kanske har stått på Ställplatsen, ca 1 km utanför Ullared vid Ge-Kås centrallager, och inte på campingen "bakom" varuhuset.

Grusplanen vid ställplatsen kan aldrig bli ett allternativ för oss.
Checkar aldrig på någon camping utan först ha kontrollerat om det finns
några fina platser att stå på.
Här låg incheckning inte i närheten av campingen och då var det för sent.
Man lär sig av sina misstag.

Tommy R

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Vi stod på campingen för ett par år sedan och då stod vi ganska tätt på en skitig grusplan (regnväder) ganska tätt mellan husbilarna. Det var inte ställplatsen vid stod på. Den åker vi förbi på väg till Ullared och har aldrig provat. Vet inte vad priset var då. Men det kanske var efter vad vi fick och då är det OK!

F

F.d. 29841

Guest

hej
Ullared har vist billiga priser ,men kanske också kortare metrar. (4m)
Vi har aldrig varit där.
/Vidhem

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Vi har också legat på deras grusplan för husbilar på campingen , det var ingen trevlig upplevelse , skitigt och blött. Nä jag tycker nog Boris med sin stab kan göra bättre för husbilar , t ex. varför inte lägga plattor med en gräsplätt framför , likadant som dom gjorde på dom platserna där infarten till campingen är. Jag skulle ta in på campingen för ca. 4 år sedan och då blev jag nekat att stå på dessa fina platser , svar var att dessa var avsedda för husvagnar. Det kan tilläggas att det var ungefär 10% som var upptagna ända så var svaret Nej. Diskriminering ???
Nu är det Fricamping är det som gäller, när man av en händelse är där.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi var där på natten mellan 4-5 april. Vi hade vägarna förbi påväg norrut. Dessutom hade frugan och hennes kompisar en tjejträff i en av de fina stora stugorna alldeles intill campingen.

Vi fick själva välja plats, där var torrt, rent och snyggt. Välkrattade ytor, lika fint som på en kyrkogård. Priset var absolut skäligt. Vad jag minns så fanns det stora gräsytor som man kunde stå på lite hur som helst.

Nej, Gekås är ett föredöme när det gäller varuhusparkering för husbilar.

4 jättestora flexibla parkeringar för större fordon
1 stor ställplats med service och buss-turer till köpcentrat
1 camping med lite olika möjligheter till underlag och buss-turer till köpcentrat
1 stugby där man kan träffas i större eller mindre kompisgrupper
1 hotell där man kan göra nästan vad som helst

Snabb och enkel incheckning utan SCR-kort. Incheckningen är skild från in/utfart vilket är VÄLDIGT bra. Boris kan dethär med köer. De ska bara vara påvägen in i varuhuset. Ingen annan stans.

:) :)

Senast ändrad:

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Vi tycker att det är lite märkligt att de har Ställplatsen så långt ifrån varuhuset.

Nu när de har ställt iorning parkeringar för husbilar i anslutning till personbilsparkeringen, kunde man väl gjort den till ställplats på samma gång.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vissa dagar kommer det jättemycket bussar. Står det då husbilar ivägen är det svårt att organisera av och påstigning samt få undan bussarna till de större parkeringarna.

Ibland får vi ju stå vid entrén och ibland 1,5 km från densamma.

Ibland regnar det och ibland är det sol.

Ibland är det jättemycket folk och ibland nästa helt folktomt.

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Vissa dagar kommer det jättemycket bussar. Står det då husbilar ivägen är det svårt att organisera av och påstigning samt få undan bussarna till de större parkeringarna.

Ibland får vi ju stå vid entrén och ibland 1,5 km från densamma.

Ibland regnar det och ibland är det sol.

Ibland är det jättemycket folk och ibland nästa helt folktomt.

Det förstår jag mycket väl.
De släpper inte in husbilar på bussparkeringen ifall de förväntar sig många bussar.
Jag menade husbilsparkeringen bakom personbilsparkeringen längst upp mot Varbergshållet sett ifrån varuhuset.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Helt ok, står där ett par nätter varje år!
Vi åker till Ullared för att shoppa, inte få en underbar naturupplevelse, och då tycker jag att deras camping är utmärkt. Lätt att köra ut och in, bra gratis buss till och från varuhuset, helt ok faciliteter. Lugnt och skönt. Schysst pris. Det enda jag möjligen har att gnälla på ar att om man står på sydsidan så måste man åka ut och in igen för att komma åt gråvattentömningen.

D

Deleted member 11118

Guest

Helt ok, står där ett par nätter varje år!
Vi åker till Ullared för att shoppa, inte få en underbar naturupplevelse, och då tycker jag att deras camping är utmärkt. Lätt att köra ut och in, bra gratis buss till och från varuhuset, helt ok faciliteter. Lugnt och skönt. Schysst pris. Det enda jag möjligen har att gnälla på ar att om man står på sydsidan så måste man åka ut och in igen för att komma åt gråvattentömningen.

Gör som de flesta gör kör emot färdriktningen. Så slipper du köra ut och in för att tömma.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

...
Jag menade husbilsparkeringen bakom personbilsparkeringen längst upp mot Varbergshållet sett ifrån varuhuset.

Det är där dom ställer överblivna bussar som släppt av sina passagerare när där är överfullt av bussar i övrigt. Sen har vi de där konstiga reglerna i vissa trångsynta kommuner att man inte får övernatta i husbil utanför camping/ställplatser. Varberg är en sådan kommun.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Gör som de flesta gör kör emot färdriktningen. Så slipper du köra ut och in för att tömma.

Jo, folk gör ju det.
Problemet är väl att man i så fall måste vända för att komma ut, och då är det enklare att åka runt. Har backat nån gång, men det är lite läskigt när det springer omkring ungar överallt.

Toppen