• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ullareds Camping

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Ullareds Camping

Angående Ullared. Stod på ställplatsen en helg. Jag fick inte in någon signal på min TV (parabol Oyster digital) där. Jag provade också med detta på P-platsen högst upp, ni vet där det är förbjudet att pakera på natten men icke parabolen snurrade hej vilt utan att lyckas. Är det mer som har samma erfarenhet från just Ullared?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har ikke vært på stedet selv, men det er en og bare en ting som kan hindre mottak av Thor og Viasat: rett sør må det finnes en hindring som kommer opp i siktelinjen mot satellitten (omlag 23 grader over vannrett). er det trær så kan en flytting på en meter gjøre at en får inn signalet igjen.

Vanskeligere er det på Nordkapp hvorelevasjonen er svært liten :D:D

Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest

På campingplatsen är det nästan omöjligt få bild på TV:en vad det beror på vet jag inte, men finns TV uttag i elstolparna så med en lång kabel får man in några program. Ska testa nu tillhelgen om problemet kvarstår.

Problemet med TV signalen kan kanske ha att göra med att Parabol inte funkar

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Angående Ullared. Stod på ställplatsen en helg. Jag fick inte in någon signal på min TV (parabol Oyster digital) där. Jag provade också med detta på P-platsen högst upp, ni vet där det är förbjudet att pakera på natten men icke parabolen snurrade hej vilt utan att lyckas. Är det mer som har samma erfarenhet från just Ullared?

Stämmer det här med tv är svårt och därför erbjuder campingen, tv via kabel.

Men vi har funnit ut, att raden ner mot ån, en bit upp, runt platserna 153 och uppåt fungerar tv'n för oss som har parabel.

F

F.d. 9344

Guest

Terrängen runt Ullared är rätt så kuperad kanske ligger problemet där?
Det finns troligen en anledning till att det på campingen finns möjligheter att koppla in sig på deras parabol.

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Jag kom precis hem från Ullared och fick bra viasatmottagning från plats 18, men det var många som hade med kablar och hade kopplat in sig på campingens nät.

F

F.d. 55275

Guest

Vi stod till vänster när man kommer in på campingen efter bron för lite sedan.
Inga som helst problem med våran Oysterparabol, för övrigt funkar den alltid
utom när man ställer sig framför en vägg eller ett jätteträd.
Första året vi har den men har funkat toppen i sommar både i Tyskland och Danmark.

Toppen