• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ugn

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Mini ugnen från Husvagns Svenssons. Har någon av er erfarenhet att laga mat i den?
Mvh Lena Sunesson
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: ugn

Menar du omniugnen så tycker jag att den är mycket bra. Har lagat allt från kålpudding till att värma minibagetter. Lycka till
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: ugn

Ugnen är bra och vi har använt till lite av varje. Här ihop med lax.
 

Bilagor

  • IMG_1479.JPG
    IMG_1479.JPG
    1,7 MB · Visningar: 12
F

F.d. 25057

Guest
Sv: ugn

Hej i höstas var det någon som frågade om den här "microugnen" Flavor Wave Turbo som dom gör reklam om på TV, det var några som hade köpt och skulle återkomma med resultat om den var bra. Vore kul att höra om den var det, eller ?
Rosita
 
Senast redigerad av en moderator:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: ugn

Om man jämför en vanlig ugn i husbilen (el) o Omniugnen, kan man göra ungefär samma saker dom. hur blir det med färgen? Är det halvfärdiga mini baguetter du menar?
Hade ju varit bra viktmässigt att slippa ugnen som är så bra att ha med.
/Cecilia
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: ugn

Hej,
Vi har insett att det nog er bra med ugn i husbilen så har nu köpt Melissas miniugn som er den minsta och billigsta vi har kunnat hitta. se detaljer her:
www.olaring.se/default.aspx

Har köpt den hos Jula, och den verker kanonbra. Den er på 1380 watt som ju passer präcis
til en 6 amp. tillsluttning på stolpe.
mvh
Mikael
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: ugn

hej vi gör potatisgratäng i den bättre en hemma skall pröva att värma bröd baguetter vi har bakat i den köpte den på 80talet kanon bra:wub::yes:
 
H

hianders

Guest
Sv: ugn

Vi har också ugnen på spisen som är ett bra komplement till den lilla ugnen som finns i bilen. Du gör enkelt en potatisgratäng i den samtidigt som köttet går i lilla ugnen. Vi har också gjort banankakan (god eller hur Maggan?), Janssons frestelse, fläskpannkaka, lax mm. Det finns en receptbok till (köper man extra) och varje gång man läser den blir man direkt sugen att ta fram burkugnen. Vi är hittills nöjda med vår runda ugn.

fru hianders/Inger
 

Maggan o Åke

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2024
Sv: ugn

hej
jag har ingen annan ugn än burkugnen och i den gör jag allt som man gör i en vanlig ugn. ibland blir det t.o.m godare i burkugnen än i den vanliga. min är nu ca 25 år och funkar lika bra än.
maggan
 
F

F.d. 21408

Guest
Sv: ugn

Hej,
Vi har insett att det nog er bra med ugn i husbilen så har nu köpt Melissas miniugn som er den minsta och billigsta vi har kunnat hitta. se detaljer her:
www.olaring.se/default.aspx

Har köpt den hos Jula, och den verker kanonbra. Den er på 1380 watt som ju passer präcis
til en 6 amp. tillsluttning på stolpe.
mvh
Mikael
Så fint at den er bra, vi har snakket om å kjøpe denne ovnen på Jula :) Hilsen Liv
 
Toppen