• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ugn med grill

bilbo

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
578
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av denna grill-gasolugn Dometic SMEV FO391 GTR/GTL.
Har läst att det finns vissa ugnar som inte håller värmen och då tar det lång tid att tillaga maten eller få en nybakad sockerkaka. Denna ugn har en form som passar till rundade kyl-frys skåp om man vill placera den ovanför. Är det bättre med en techtower ugn ?. Tycker den verkar liten.
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Ugn med grill

Hej!

Vi har en sådan ugn, haft den dels i husvagn och nu i husbilen.
Är mycket nöjda med den, tycker inte att den tar lång tid vid matlagning.
Enda är att man vänder på plåten efter halva tiden.
Och att det finns en plåt överst i ugnen, som man drar ut 1/2 cm, så att inte luckan är helt stängd.
Jag har lagat det mesta i den, t.o.m. marängbottnar, som annars kan va lite besvärligt.

Ingela:mat:
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Ugn med grill

Ursäkta detta (lite avvikande) inpass.

Vi har en sedvanlig gasolugn inbyggd i husbilen. Då undrar man förstås varför inte ugnen kunde ha ett 230 V grillelement inbyggd i ugnstaket (när man stod vid elstolpe). Vet någon om det finns en gasolugn med elelement inbyggd???
(Motsvarande idé var att man skulle kunna driva kompressorn till husbilens AC (luftkondinionering) med en elmotor när man är ansluten till yttre el).

Ursäkta om detta drev iväg från frågeställarens ursprungliga tråd.

F´låt/Boo
 
Toppen