F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Østersjøen er om jeg husker rett at vanskelig område å drive aktiv sonar søking i etter ubåt. Det finnes skarpe overganger i vatnet mellom forskjellige temperaturer og saltinnhold, disse fungerer som speil for sonaren. En ubåt kan ligge i ro under et slikt område og være usynlig på sonar. Lytting etter lyder fra ubåt blir vanskelig når det er andre fartøy i nærheten.
En del av min tid i det militære gikk med til å beregne hvor det normalt var mulig å gjemme en ubåt ut fra statistiske data. Jeg satt og med beregninger ut fra aktuelle data under en ubåtjakt i Sognefjorden 1972, der kunne en lett gjemt samtlige østblokk ubåtene på en gang.
De bidde inte ens en tumme
Då var jakten över för denna säsong, ingenting inte ens ett pip blev det kostnad 20 miljoner.
Dyrt med följa John lekar.
/Pelle
20 milj för ca 7 dagar med 200 enheter blir ungefär 15 tkr/ enhet och dag.
Det blir ren vinst om man räknar kostnad/ dygn liggandes i hamn...