Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
På tal om Frankrike, jag har suttit fast i vägblockader i fyra dagar och kollat franśka bilar. Inte någon har haft miljömärkning i rutan.
Funktionen Miljözon eller Inte Miljözon finns med i kravspecifikationen för ett nytt Husbilsplatsregister, med arbetsnamnet DNS (Det Nya Systemet). Kommentarer:Det är väl inte krav på miljödekal i hela Tyskland utan bara i vissa zoner. Min gamla HB var en 01'a & min nuvarande en 01'a & jag har varit nere i Tyskland ett antal gånger, senast i Mars. Det gäller bara att ha koll på var kravet finns & vilken dekal det skall vara. Det skulle vara en kanongrej om man kunde lägga in detta i GPS'en & kunna välja att undvika dessa zoner. Kanske något för Sjöberg & Co att titta på.
Vi har suttit i 6 blockader hittills, samtliga i rondeller mot Paris (betalvägar), men där mötte vi mest lastbilar. Frågan är om personbilar du mött är från orter runt om Paris där den gula dekalen inte krävs(?)På tal om Frankrike, jag har suttit fast i vägblockader i fyra dagar och kollat franśka bilar. Inte någon har haft miljömärkning i rutan.
Kollade nu på Dekra och min bil är för gammal så jag får ingen dekal alls
Då får jag väl inte åka alls Tyskland
Tidigare är det sagt att det ska gå bra att köra närmaste vägen till och från campingen i Bois de Bologne, är det ändrat nu?Paris säger nej till gamla dieslar
Publicerad 20 november
NYHETER
I juli 2019 förbjuds dieseldrivna bilar som är äldre än årsmodell 2001 i Paris.
Det område som berörs är deras motorväg Autoroute 86 som nu inte får användas av de berörda fordonen.
Beslutet som togs av Métropole du Grand Paris innebär även att en liten stadsnära ställplats i södra staden stängs men även den större Camping de Paris Bois de Boulogne kommer att ligga innanför det avstängda området.
Det blir intressant att få veta hur uppfyllas detta krav i Madrid. Vi har både den tyska gröna dekalen och gula (?) franska dekalen. I Tyskland såg vi i flera städer områden där fanns traffik begränsningar för bilar som inte hade lämpliga dekaler. Däremot inga sådana i städer som vi besökte i Frankrike. Vet någon om dekal-planer i Sverige?Vi har suttit i 6 blockader hittills, samtliga i rondeller mot Paris (betalvägar), men där mötte vi mest lastbilar. Frågan är om personbilar du mött är från orter runt om Paris där den gula dekalen inte krävs(?)
Själva är vi mer nyfikna på Madrid som kräver dekal fr.o.m. 1/11/2018 (dvs. nu) dit vi är på väg mot centrala delar. Måste läsa mer om det under kvällen...
Tack för den snabba reaktionen. Varifrån har Ni fått denna karta med grön markerade områden?Jag har kollat upp det med stället dit vi är på väg nu. Verkar vara så att själva kärnan i staden kräver en dekal, dock inte yttre områden (även om dom dom är grönmarkerade). Kärnan är markerad med mörkare färg!
Visa bilaga 159573
Ladda ner appen European Badges and Vignettes - Green-Zones.euTack för den snabba reaktionen. Varifrån har Ni fått denna karta med grön markerade områden?