• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"tysk" digitalantenn i sverige ??

F

F.d. 11064

Guest
har en "på taket"-antenn i husbilen, en hobby 650, som härstammar från tyskland. hittar inga kanaler alls nu när jag söker. vet nån om det bör funka ?

får starta felsökning annars med att kolla på coaxkabelkontakten jag fick göra själv..

Efter att ha läst på lite, så har jag hajat att det är en satellitantenn jag har, ej för marksänd digital-tv...så då är den oanvändbar för mig *suck*, bara att försöka mickla till det med den jag hade förra sommaren och hoppas på bild nånstans...
 
Senast redigerad av en moderator:

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
532
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: "tysk" digitalantenn i sverige ??

Hej. Vet inte vilken typ av parabolantenn du har. men så här gjorde jag.
Har en manuell mast med en BAS 60 antenn, tog bort antennen från msten och satte dit en platt gallerantenn, 10 mm mutter på sladden passade direkt. Böt kontakten mot TVn.
Lyfter upp masten och vevar upp antennen till vertikalt läge vrid och sök stationer klart.

Jägarn :D
 

Vaktis

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
5195
Medlemskap
2025
Sv: "tysk" digitalantenn i sverige ??

Hej
E lite i samma sits som du. Jag ringde en antennfirma som sa att har du bara en svensk digitalbox kan du få in dom fria kanalerna utan kort. :confused:
Provade du det? Eller har du redan bytt?
mvh
/Vaktis
 
Toppen