• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV , uppsättning i husbilen

Dethleffgulan

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej !
Jag har ett problem med min TV uppsättning i husbilen .
Skruvade ner min TV över vintern för att det inte skulle bli köldskador på den .

När jag skruvade upp TVn så kan jag inte få den att sitta fast . Jag skruvar åt så mycket det går , men så fort när jag vrider den ett kvarts varv för att låsa fast den vid körning så blir TVn helt lös , gentemot plattan man skruvar fast den mot .
Jag undrar om det är någon bussning som ska sitta mellan plattan och TVn , som jag har förlagt .

Tacksam för hjälp !

Glad Påsk och en underbar husbilssommar !

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej !
Jag har ett problem med min TV uppsättning i husbilen .
Skruvade ner min TV över vintern för att det inte skulle bli köldskador på den .

När jag skruvade upp TVn så kan jag inte få den att sitta fast . Jag skruvar åt så mycket det går , men så fort när jag vrider den ett kvarts varv för att låsa fast den vid körning så blir TVn helt lös , gentemot plattan man skruvar fast den mot .
Jag undrar om det är någon bussning som ska sitta mellan plattan och TVn , som jag har förlagt .

Tacksam för hjälp !

Glad Påsk och en underbar husbilssommar !
Ingen lösning på ditt problem,men TVn klara vintern du behöver inte ta bort den,när du väl fått fast den.

Dethleffgulan

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej där, En bild hade varit bra men det saknas inte brickor vid skruvarna? eller menar du att tv håller på att ramla av plattan?
Hej !

Man skruvar dit TVn som man ska göra mot metallplatta som sitter på armen som är monterad på väggen .
Det går bra att skruva fast TVn , den sitter fast . Men så fort jag vrider TVn ett kvarts varv ,från lodrätt till vågrätt så blir TVn lite lös . Alltså den hänger på sniskan , inte vågrät som man vill ha den när man ska titta på TV .

På TVn sitter en metallplatta med en skruv på som är monterad för att man ska kunna sätta upp TVn på den här metall plattan med hål i som sitter på armen som är monterad på väggen .

Min frågeställning från början var att när dessa 2 metallplattor pressas mot varandra när man skruvar fast TVn , inte ligger helt emot, utan det är några millimeter emellan . Där emellan kanske det måste vara en bricka av något slag , kanske av gummi för att plattorna ska sitta fast i varandra när man skruvar fast TVn .
Varför jag inte har tagit någon bild är att jag inte är på samma ställe som husbilen just nu !

Men efter att ha skrivit det här så utförligt som möjligt så är jag övertygad om att det måste vara någon bricka mellan dessa 2 metallplattor ,för att titta på TV i vågrätt läge !

Varför jag skrev om det här från början var att jag trodde att det här var ett vanligt förekommande problem. Med tanke på hur många husbilar det finns i Sverige .

Men tack alla ni som bryr er , en annan gång kanske jag kan vara behjälplig med något annat någon vill ha hjälp med .

Glad Påsk !

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Tittat på mina grejer där är det skruvar med fyrkantiga halsar som ska in i fyrkantiga hål för att det ska sitta ordentligt. Inget liknande för dig?
Glad o fin Påsk på er alla
Tommy

Dethleffgulan

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Tittat på mina grejer där är det skruvar med fyrkantiga halsar som ska in i fyrkantiga hål för att det ska sitta ordentligt. Inget liknande för dig?
Glad o fin Påsk på er alla
Tommy
Hej !
Nej , det är bara ett runt hål för skruv och mutter .
Men jag har klippt runda , skumgummi brickor av en musmatta , ska testa och ta ett par sådana , emellan plattorna , när Jag skruvar dit TVn .

Toppen