• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV-program om camping

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: TV-program om camping

Nu är vi inne på själva ölburkarna igen. I filmen framställdes killen med burkhandikappet som om han inte hade alla hästar hemma.

Så tyckte jag. Tror inte att jag var ensam om det.

:)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag förstår nog vad Pelle Petterson menar men jag tycker logiken haltar något! Man behöver inte sluta dricka öl för att min kompis nästan dog. Däremot kanske man bör snabba upp drickandet och hela tiden ha koll på burken så inte det kommer in olämpliga flygande djur i den!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Alve! Jag älskar dig! Nä, inte på det viset men för din människosyn!

Jappe (som just spillde vin i tangentbordet men det verkar som om det funkar ändå!) :D

Jappe

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Alla dessa program bygger på att folk skall bete sig som mindre vetande eller bråkstakar. Alla dessa amerikanska serier. Som jag tyckte var bra i grunden men tyvärr urartade Ex Orange country choppers. Ständiga bråk mellan far och son. Eller Boyd Coddington där många fick sparken. Gillade att se när dom var kreativa och byggde fantastiska skapelser. Men tyckte att det var trist och meningslöst med alla gräl. Men jag antar att utan dessa gräl och bråk hade de inte blivit några program. Tyvärr

F

F.d. 50069

Guest

Märkligt att man överhuvet taget kan bry sig om nån har en burk i näven eller ej;)
Hoppas att ingen retar upp sig på mig när vi träffas på nån ställplats nån stans!
För här kan allt hända.....livet är kort och en öl eller ett glas vin i näven eller på bordet kvittar väl.
Huvudsaken är att man kan se det goda i livet utan att reta upp sig på småsaker, typ vett å etikett eller nått annat jox om 4meter eller nåndroppande kran här å där.

Näää, trivas med varandra och ha det goda samtalet är min cup of tea, med eller utan dryck.

Ps, jag tyckte grabbarna i Ambulansen var mysiga. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att brumma runt och fixa lite, fast vad vete tusan:oops:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är imponerad av fotografen som fångat det mest typiska med camping.
Höjdpunkten var snubben som inte kunde ställa ifrån sig ölburkarna.

Håller med och det var väl inte det att han gick med en ölburk i handen men det var att dom skulle få ordning på pinnarna till förtältet och jag tänkte också :Ställ ifrån dej burken och ta tag i problemet och jobba lite "karl".
Gå där och pilla lite med ena handen . ;) :)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Efter denna massiva reklamkampanj för det aktuella TV-programmet så frestades jag titta, men stod inte ut många minuter.
Numera, med tillgång till såväl SVT-Play som den stora skattkammaren Öppet Arkiv, så låter jag mig inte lockas av annat än sådant som är riktigt bra. Men så ser jag också till att jag alltid har några ännu olästa böcker på lut för att inte frestas att slösa bort ytterligare några av de återstående snålt tilldelade timmarna.
Annat var det i ungdomen då jag trodde mig vara odödlig och förvisso kunde bränna många timmar på att stirra ut i tomrummet med eller utan ölburk i handen.

Aake

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jappe! Det är ju självklart att om du spiller lite vin så hamnar det i tangentbordet.

Förlåt nu alla filmälskare men, eftersom jag startade tråden tar jag mig rätten att spåra in den på den folkkära ölburken.

Varför verkar grabbarna på parkbänken så friska (kanske inte alltid mellan öronen) och glada? Ibland kan man få några glada tillrop också.

Det är naturligtvis ölburkarnas förtjänst. Burken ser till att immunförsvaret är vältränat och ständigt aktivt. Burkens lock är naturligtvis en fenomenal insamlare av bakterier av olika slag. Kan jämföras med spolknappen på offentliga toaletter. Förutom under lagringen före butiken så står den i butiken färdig att samla upp det ena och det andra från hostande och snorande kunder, kanske lite mjäll från kunder som kliar sig i huvudet och funderar på vad de skall välja.

På sin väg till parkbänken, fraktade i våra käcka påsar, laddas trycket upp lite grann så att avsköljningen blir bra vid öppnandet. Dessutom viks ju en del ner i burken för säkerhets skull. Varje tömd burk ser naturligtvis till att immunförsvaret inte somnar om.

:mcride:

Senast ändrad:
Toppen