• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV-program om camping

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Det har ju bara gjorts skitdåliga program om camping. Skönt att veta att nu kan det i alla fall inte komma något som är sämre än det senaste jag försökte titta på. Nämligen "Camparnas hjältar".

:cool:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: TV-program om camping

Ja dåligt va bara förnamnet. Som små rikstöntar.
Nu va det iallafall inte camparna som blev förlöjligade.

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Det har gått mig förbi..
Är det något som går nu?
Kanal?
/Ronny

F

F.d. 5197

Guest

Lite väl hårt att kalla dom rikstöntar?
Dom hade en firma som hyrde ut husvagnar, sen hade dom en jourbil för folk på semester som behövde hjälp med utrustning. Tycker dom verkade göra ett utomordentligt bra jobb i semestertid på Öland.
Inte mycket jag störde mej på där helt enkelt.
Mer smådokumentärer av den sorten svt tack.

F

F.d. 53500

Guest

Finns att hämta på SVT Play

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag menade inte att hjälpinsatsen var dålig eller att de jobbande killarna var dåliga på något sätt. Det var själva filmens upplägg som jag menar var bedrövlig. Killen med ölburken, som nämndes, är väl ett exempel på att det saknades lite goda råd. En normal campare som slagit läger brukar väl sätta sig vid bordet och slå upp ölen i ett glas. Är väl mest fjuniga som går omkring med en burk i handen. Ger ett dåligt intryck, kanske medvetet, av campare.

:rolleyes:

F

F.d. 52919

Guest

Jag kan gå över till grannen med en ölburk i handen( det ser ju töntigt ut med ett glas) men å andra sidan jag är ju int en normal campare som sitter vid ett bord utanför bilen med ett glas i handen och glor på folk!

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Alla såpor som sänts så måste väl aktörerna vara lite udda annars är det ju INGEN som ser programmet.

P

Peter Pettersson

Guest

Jag kan gå över till grannen med en ölburk i handen( det ser ju töntigt ut med ett glas) men å andra sidan jag är ju int en normal campare som sitter vid ett bord utanför bilen med ett glas i handen och glor på folk!

Håller med !:mcride:
Jag gick men öl i handen. Satt några andra husbils folk vi ett bord. Dom höll på att vrida nacken ur led när jag gick förbi. Märks ju rätt väl när dom vrider sej 180 grader för att se . Men klart :twitcy::spinny::wub:dom drack fin öl i glas

Senast redigerad av en moderator:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag undrar om ni som hakat fast vid ölburken verkligen har sett filmen det gäller.
Om jag fattade camparens problem rätt så var det något krångel med ett rör i förtältet. Han kunde inte få ihop det trots att det var så enkelt som att man skall utröna vilken ände på röret som är lite smalare så det passar in i nästa rörände som är lite grövre. Då en av killarna från "ambulansen" känner på röret och berättar om det här oerhört tekniskt komplicerade problemet förväntar man sig att den hjälpbehövande mannen går fram och också konstaterar att: Ja så fungerar det ju. Han skall väl försöka klara det själv nästa gång. Det kan han inte göra. Han är handikappad, har bara en hand ledig. Ölburk i den andra.

Som tittare får man intrycket att han ALLTID har en ölburk i en hand, som en napp. Då han vinkade farväl flyttade han burken till andra handen.

Jag är ingen snobb då det gäller suga i mig en öl. Kan också göra det ur en burk. Tycker dock att någon som kanske kallas regissör kunde korrigera lite. Men man kanske tyckte att det här var toppen. Campare har nog alltid en ölburk i handen.

:cool:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag drack också öl ur burk förr men slutade med det när en kompis nästan dog. En geting i ölburken följde med ner i strupen och stack honom där och det var endast tack vare att någon körde honom direkt till sjukhus som han överlevde!

Jappe

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

I lappland så levereras ölen i glas (läs burk) En gång så serverades ölen i glas. Kompisen trodde att han kunde knyckla ihop glaset som man gör med en burk. Efter denna dag så serveras endast öl i burk.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Öl är inte nyttigt för människor - möjligen för kor!

Jappe

kulan

HBK Medlem
Kommun
Kinda
HBK-Nr
10634
Medlemskap
2025

det fanns väl ej öl på burk när du va fjunig

P

Peter Pettersson

Guest

Jag drack också öl ur burk förr men slutade med det när en kompis nästan dog. En geting i ölburken följde med ner i strupen och stack honom där och det var endast tack vare att någon körde honom direkt till sjukhus som han överlevde!

Jappe
Men då drack han för sakta :) Gäller att kolla koll på ölen:mcride:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det fanns riktiga plåtburkar på den tiden, inte aluminiumvarianten som inte rostar bort "properly". I och för sig var jag inte så fjunig vid det tillfället när en kompis nästan dog, men det har runnit mycket vatten under hisingsbron sedan dess!

Plåtburkarna hade den fördelen att de rostade bort under vintern i Smögen! Burkbergen försvann och återgick till naturen!

Jappe

P

Peter Pettersson

Guest

Jag känner en väldigt väl som körde ihjäl sig. Skulle jag sluta köra då ?
Håller med förgånde talare som pratar om vissa som sitter och glor. Vissa ställen så känner man sej inte speciellt välkommen. Och detta gäller även folk som kommer från Husbilsklubben. Glor så ögona trillar ur skallen. I min värld så undrar jag hur ens folk kan med att bara glo på detta sätt. Kanske dom tror att dom ä så mycke bättre. Eller är det så attt dom är förvånade att det finns folk under 65 som kör husbil. Ja detta gäller i långt i från alla. Men det försikommer. Men måste säga att det finns väldigt många goa mäniskor också :) :mcride:

Toppen