• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV-hållare modell längre?

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Nån som kan tipsa om en bra TV-hållare?
Den behöver ha en räckvidd på ca 1 meter så den bör vara stabil utan att bli för klumpig. Ska hålla för en platt-TV på 17-20".
Ska sitta på yttervägg ovanför kylen och räcka till mitten av bilen där den ska kunna vridas åt bägge håll så man kan se den både från sittgruppen och sovrummet.

Nån som har koll på nåt som kan funka?
 

Bilagor

  • 69P.jpg
    69P.jpg
    79,3 KB · Visningar: 1.927

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: TV-hållare modell längre?

Jag har sett en hållare som är skjutbar i sidled samt är det gångjärn på den så man kan vända runt tv´n som en dörr och se skärmen från andra hållet .

Kolla på www.reimo.de

Denna räcker inte kanske ? länk ... - Reimo men det beror ju var du sätter fästpunkten .
 
Senast ändrad:

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: TV-hållare modell längre?

Den där var intressant!
Jag vill helst slippa borra i väggarna om jag slipper, den där skulle man kunna sätta i skåpet runt kylen!


Kolla viktbelastningen på den "bara" 10kg men en 20" lcd väger nog bara runt 5-6 kilo nu....man ligger lite kvar i tjocktv träsket ;-)
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: TV-hållare modell längre?

Har också haft samma bekymmer och faktiskt sökt i 2 år!! efter ett fäste som kommer nog långt ut. Hittade ett på Kama fritid art nr. T55-20A som vi alldeles nyss monterat in i vår husbil. Maxlängd är 900 mm och tål en vikt på 8 kg. Vår TV 19" väger 4 kg så vi bedömer att det håller. Har dock inte hunnit prova så mycket men den kommer långt ut och kan vinklas åt flera håll. Vill minnas att vi betalade drygt 500:- för den.
Kan de´va´nåt?

Hälsn. Bilgrun
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: TV-hållare modell längre?

Har också haft samma bekymmer och faktiskt sökt i 2 år!! efter ett fäste som kommer nog långt ut. Hittade ett på Kama fritid art nr. T55-20A som vi alldeles nyss monterat in i vår husbil. Maxlängd är 900 mm och tål en vikt på 8 kg. Vår TV 19" väger 4 kg så vi bedömer att det håller. Har dock inte hunnit prova så mycket men den kommer långt ut och kan vinklas åt flera håll. Vill minnas att vi betalade drygt 500:- för den.
Kan de´va´nåt?

Hälsn. Bilgrun

Den där får det bli tror jag!
Tack för alla tips!
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: TV-hållare modell längre?

Jahaja.
Köpte en 600mm hållare för max 10kg hos Husvagns-Svensson.
Tillverkade en fästplatta i aluminium för att få många fästpunkter.
Hängde dit min TV som väger ca 5 kg, dvs hälften av angiven maxvikt.
Gick så där va? :mad:
 

Bilagor

  • P1100575.JPG
    P1100575.JPG
    184,5 KB · Visningar: 24

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: TV-hållare modell längre?

Inte så kul, jag tror inte ett sådant fäste är tänkt att användas så, utan mera att dra rakt ut från väggen och vinkla TV:n åt något håll? :confused:
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: TV-hållare modell längre?

Inte så kul, jag tror inte ett sådant fäste är tänkt att användas så, utan mera att dra rakt ut från väggen och vinkla TV:n åt något håll? :confused:

Mja, det hade inte hjälpt, lederna är helt enkelt för glapp.
Sen SKA det hålla åt alla håll egentligen.
Har hur som helst reklamerat det, så vi får väl se vad som händer.
Det slutar väl med att jag får tillverka ett eget med alu-profiler och teflonbussningar för att bli nöjd! :)
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: TV-hållare modell längre?

Nähä.
Fick ett nytt utan debitering, det var inga problem.
Dock var det nya precis lika uselt som det första, så det är bara att skicka tillbaks alltihop och få pengarna tillbaka.
All heder åt Husvagn-Svensson, dom trasslade ingenting, däremot kan jag INTE rekommendera deras TV-hållare på 600mm.

Husvagn-Svensson i Lidköping AB
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Sv: TV-hållare modell längre?

Jag har monterat ett fäste som finns för både höger och vänster montage. Ganska dyrt men otroligt stabilt även helt utdraget ca 900mm jag köpte det av Ivarssons bil i Tomelilla men det finns på Kama KAMA Fritid

Mycket nöjd då det sitter även på ojämna vägar
 
K

Klaric

Guest
Sv: TV-hållare modell längre?

LCD-TV Halterung seitlicher Auszug - 493966 - - Reimo

TFT-bildskärmar, lateral dra
Montering av skåp på höger eller vänster. Tippbar och svarvning. med
Lås-knappen. Aluminium / stål. Rail längd (ausgez.) ca 83,5 cm,
Rail längd (djup) ca 41 cm. Lutning kylmagasinet + / - 8 grader.
Mått ca B41 x H15, 5 x T4, 2 cm. Vikt 2610 kg.
Lämplig för skärmar på upp till 6,5 kg
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: TV-hållare modell längre?

Kjell&co har en som vi själva använder till vår 22-tummare. Den kostar 249 kr.
Den har inte gett efter ett dugg, utan tv:n sitter rakt och fint i utfällt läge. Bara att vända på den när man vill kolla från sängen. Enda nackdelen är att jag måste plocka ner tv:n under körning. Men jag bara lägger ner den på sängen, och hänger upp den igen vid behov. väggfästet sitter enbart med två genomgående bult i vår garderobsvägg.
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: TV-hållare modell längre?

Glömde säga att den har en max belastning på 15 kg. / Per
 
Toppen