• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv-antenn till Husbil

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Intervju i Expressen 2025-02-09: "SVT1 och SVT2 kommer bli mindre viktiga och på lång sikt kanske läggas ner." (SVT1 försvinner: ”Ingen återvändo”)

(Min understrykning.)

Pålle
Ja, det finns många olika uttalanden och jag har läst en del, seriösa eller inte är svårt att veta när det spretar lite.
Men en som verkar seriös är ju att det verkar inte så svårt att slå ut datanätet som infomedia, men masterna behöver i princip sprängas för att heldö och är helt enkelt en beredskaps och katastrofinfoväg som man helst inte vill bli av med. Dessutom så står det ju info och TV bolag fritt att hyra en plats för sändning för de är ju inte tvingade till att ingå i något stort sändarbolag.
TV4 hade visst redan ett eget längre kontrakt med masterna som de i alla fall skulle använda så länge.

Det står ju också någonstans påstås det att SVT skall kunna ses och höras av de flesta i landet just som säkerhet, och på vissa platser i Sverige där det är/har varit hopplöst att få bild (om man inte har en Dinova ;)) så brukar de ha minisändare så att man i alla fall fick in SVT. Just för säkerhet och ett slags tvång att kunna synas.
Det är ju inte heller helt omöjligt att det sitter lite mer grejer uppe i TV masterna som gör nytta i det dolda och tysta som kan behövas, kanske även till dataöverföring...
Men underhållet på alla master kostar säkert en skaplig slant, så intäkter skulle nog behövas så inte tvångsTVavgiften på våran månadspeng höjs. Men det är ju även den avgiften som ger alla rätt att kunna se SVT.

M.v.h. JANKRO

Senast ändrad:
Toppen