• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättmaskin

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Tvättmaskin

:)Hei.

Man tager en tønne, ca.20 liter, fyller den med passe vann og vaskemiddel samt de
klærene som skal vaskes.

Under kjøring gir bevegelsen i bilen en utmerket jobb med vaskingen.
Vel fremme, skyll og heng opp dine rene klær til tørk.

God tur hilsen Atle.
 
F

F.d. 55337

Guest

Bilagor

  • tvättmaskin.jpg
    tvättmaskin.jpg
    26,7 KB · Visningar: 1.387

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tvättmaskin

Den plastmaskinen er populær hos tyske vintercampere på campinger i Spania, de slipper å stå i kø på campingens vaskeautomater og mange påstår at de får renere tøy også.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin

Frågeställningen var om någon kan rekommendera en tvättmaskin att ha i husbilen.

Svar om att ta in på camping, köpa nya kläder eller att ha med en mangel kan knappast räknas in bland konstruktiva svar. Det kan ju faktiskt vara så att det inte finns möjlighet att ta in på camping. Själv är jag just nu på semesterresa genom Sverige och det är sannerligen inte många campingar som är öppna.

Flera deltagare på forumet har reagerat på att det understundom skrivs svar i trådarna som inte på något sätt bidrar till att hjälpa frågeställarnas problem eller önskemål. Det är därför önskvärt att vi försöker hålla oss något så när till ämnet.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Tvättmaskin

:)Hei.

Man tager en tønne, ca.20 liter, fyller den med passe vann og vaskemiddel samt de
klærene som skal vaskes.

Under kjøring gir bevegelsen i bilen en utmerket jobb med vaskingen.
Vel fremme, skyll og heng opp dine rene klær til tørk.

God tur hilsen Atle.

Detta tyckte jag var ett bra förslag som jag skall använda mig av själv.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tvättmaskin

Tønne varianten har vi benyttet mye tidligere, skaffet den gangen et spann på omlag 10 liter med tett lokk. Suverent til småvask, en større variant er noe mer fleksibel. Men den lille plastikmaskinen har fordelen at den jobber med tøyet og har en liten sentrifuge slik at det blir noe mindre vatn igjen i tøyet før du henger det opp. Ulempen er at den trenger 230V :rolleyes:.
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Tvättmaskin

Hej Lejon1,

När jag bodde i Stockholm med ett litet badrum så köpte jag en Kenny Kompact.
Superbra liten maskin, kunnde tvätta ett lakanset till en enkelsäng, ca 2+3 kg.
Den hade inbyggd centrifug och var frontmatad. Jag tror att den kom från Tyskland.
Hittade den på nätet: Whitegoods.eu

Måste säga att jag inte vet om den är ett bra val för en husbil men hoppas att det här kan vara till hjälp.

Hälsningar från Nederland!!
 
F

F.d. 5217

Guest
Sv: Tvättmaskin

Tack så här långt (även kommentarerna) vi kommer att i huvudsak stå vid golfbanor i sverige och spanien så jag tror inte man kan räkna med tvättmöjligheter där.
 
E

ernst2169

Guest
Sv: Tvättmaskin

:)Hei.

Man tager en tønne, ca.20 liter, fyller den med passe vann og vaskemiddel samt de
klærene som skal vaskes.

Under kjøring gir bevegelsen i bilen en utmerket jobb med vaskingen.
Vel fremme, skyll og heng opp dine rene klær til tørk.

God tur hilsen Atle.

En mycket bra metod som vi själva har använt i 4 år med gott resultat.:wink:
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Tvättmaskin

Metoden med hinken och lock som man kan ha stå i duschen är riktigt bra, om man kör med jämna mellanrum.

Vi bor i husbilen 6 månader i året nu, och tvättmöjlighet vore önskvärt.
En vanlig tvättmaskin är alldeles för tung, och förbrukar för mycket vatten, för att fungera.
Så tipps är mycket välkommet. finns säkert flera modeller, men hur fungerar dessa i praktiken?
 

Adde09

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin

Tack så här långt (även kommentarerna) vi kommer att i huvudsak stå vid golfbanor i sverige och spanien så jag tror inte man kan räkna med tvättmöjligheter där.

Kanske inte direkt vilken maskin, men om ni ska till Spanien så finns det något som heter
www.lavomatic.es som finns på många platser bl.a på en del Repsolmackar. På dessa är det mycket bra att tvätta.

Janne
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin

Gokväll

Forsbergs i Hyssna saluför en liten maskin som(om jag minns rätt) kostade ca 600 kr. Träffade några svenskar i Lucca i somras som hade en sådan och de var helnöjda.

ha d............
 
Toppen