NalasFlair
HBK Medlem
Efter två säsonger med en iveco Niesman har det varit en del besök på verkstad.
Började med felmeddelanden 148 sen kom 248 Efter ett tag.
Bilen har stått förlänge va verkstadens förklaring.
Åkte till fjällen och den går in i ^limphome läge ^ i tuffa uppförsbackar.
Verkstad i Östersund menar att turbon fastnar i öppet läge. Variabel turbo.
Väntar på ny turbo och det skickas fel med ny väntan som resultat. Byter även temp givaren. Kör ca 300 mil med nya turbon.
Allt frid och fröjd , ställer av inför vintern, när våren kommer är det samma problem igen.
Verkstan i Göteborg säger att turbon är kass och behöver bytas? ? ? 300 mil?
Nu blev det bara kört ca 100 mil förra säsongen med den nya turbon så jag ser med spänning fram hur länge denna turbon kommer att hålla.
Allt har gått på garantin, först från Forsbergs och andra på reservdels garantin som va tre år på turbon.
Är detta vanligt på husbilar , iveco, det är ju ändå original och märkesverkstäder som inte använder billigaste grejerna från Kina.
Mats
Började med felmeddelanden 148 sen kom 248 Efter ett tag.
Bilen har stått förlänge va verkstadens förklaring.
Åkte till fjällen och den går in i ^limphome läge ^ i tuffa uppförsbackar.
Verkstad i Östersund menar att turbon fastnar i öppet läge. Variabel turbo.
Väntar på ny turbo och det skickas fel med ny väntan som resultat. Byter även temp givaren. Kör ca 300 mil med nya turbon.
Allt frid och fröjd , ställer av inför vintern, när våren kommer är det samma problem igen.
Verkstan i Göteborg säger att turbon är kass och behöver bytas? ? ? 300 mil?
Nu blev det bara kört ca 100 mil förra säsongen med den nya turbon så jag ser med spänning fram hur länge denna turbon kommer att hålla.
Allt har gått på garantin, först från Forsbergs och andra på reservdels garantin som va tre år på turbon.
Är detta vanligt på husbilar , iveco, det är ju ändå original och märkesverkstäder som inte använder billigaste grejerna från Kina.
Mats