• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TULLEN KOLLAR VIKT?

Status
Stängd för vidare inlägg.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: TULLEN KOLLAR VIKT?

För mig ter det sig självklart att de rättsvårdande myndigheterna bör göra stickprovskontroller som exempelvis nykterhetskontroll och kontroll av överlast vid de tidpunkter och platser där sannolikheten att hitta syndare är störst.
Inget att gnälla över, tvärtom!

aake

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Saken är väl den att tullen numera inte får göra systematiska tullkontroller utan att där finns (skälig?) misstanke, enligt något EU-direktiv som har med den fria rörligheten att göra.

Att kunna väga bilarna antar jag är ett sätt att komma runt det, väger en bil mycket så finns där ju automatiskt en misstanke ;)

Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest

Personligen tycker jag att allt som myndigheterna mäktar med att göra för att minska all jäkla organiserad brottslighet är bra.
I mina ögon skulle jag inte bry mig ens om de tog till militär hjälp för att stävja brottsligheten i landet medan tid är:(
För så som det är idag med vågar av åldringsbrott och alla typer av otroligt lågt stående brottslighet kan vi inte forsätta.:mad:

En kraftigt förstärkt tullverksamheten tror jag vore en bra början, att utbilda fler tullare vore nog en billig och kostnadseffektiv sak i det hela.
Detta sagt helt opolitiskt utan bara som en trygghetstörstande medelsvensson:oops:

Anders som knappt törs lägga ut detta inlägg;)

F

F.d. 25203

Guest

Jag dricker ingen alkohol så jag stöder varken spritsmuggling eller annan alkoholförsäljning. :)

F

F.d. 25267

Guest

Personligen tycker jag att allt som myndigheterna mäktar med att göra för att minska all jäkla organiserad brottslighet är bra.
I mina ögon skulle jag inte bry mig ens om de tog till militär hjälp för att stävja brottsligheten i landet medan tid är:(
För så som det är idag med vågar av åldringsbrott och alla typer av otroligt lågt stående brottslighet kan vi inte forsätta.:mad:

En kraftigt förstärkt tullverksamheten tror jag vore en bra början, att utbilda fler tullare vore nog en billig och kostnadseffektiv sak i det hela.
Detta sagt helt opolitiskt utan bara som en trygghetstörstande medelsvensson:oops:

Anders som knappt törs lägga ut detta inlägg;)

En majoritet av svenska folket har valt detta och vi betalar 25 mdr om året för det...... Man tror knappt det är sant men så är det. Här kan man snacka om valuta för pengarna........fast tvärtom

Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Om ni vill ge er ut på en tur så kan jag tipsa om tullstationen på vägen från Sälen till Trysil, i Östby. Just idag stod det ca 15 transportbilar som var beslagtagna med registreringsskyltar från Polen, Lettland och Litauen. Tullen kör iväg bilar med jämna mellanrum men det fylls på snabbt. För två veckor sedan tog Polis och tullare 4 st skåpbilar i Lima (3 mil söder om Sälen) från Polen som var på väg till Norge, fullastade med öl o sprit.
Håller med sänk skatten så är problemet löst.
//Tommy

Du menar att Norge skulle sänka skatten på alkohol? För inte hjälper det att Sverige sänker skatten när polacker och balter köper alkohol i sina hemländer och kör upp den till Norge. (Om nu inte ovanstående relaterade skåpbilar var på väg från Norge till Sverige, något som jag håller som högst otroligt).

F

F.d. 25267

Guest

På köpet får vi inkomster av export till EU-länder på minst 20 ggr så mycket!
Och inte minst, länder som handlar med varandra för inte krig!

Vi får väldigt mycket på köpet - illegal invandring, kriminella gäng, droger, sjukdomar mm.
Kan inte minnas att vi låg i krig innan vi blev inlurade i bluffklubben 1994

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

En majoritet av svenska folket har valt detta och vi betalar 25 mdr om året för det...... Man tror knappt det är sant men så är det. Här kan man snacka om valuta för pengarna........fast tvärtom

Fakta säger något helt annat än det du insinuerar. Statsskulden ökade alltjämt och peakade 1994, men då gick vi med i EU. Vad hände därefter med statsskulden tro? Den medlemsavgiften är den bästa investeringen Sverige någonsin gjort, sådan avkastning som det medlemskapet ger kan man bara drömma om som privatperson.

diagram.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen