• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tryggt på camping?

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tryggt på camping?

Ja, inte skulle jag riskera mitt & hustruns liv & lem. Jag skulle ta till vilka åtgärder som helst om vi kände oss hotade. Det är så dags att ångra sig om det går illa & man inget gjort. Jag tar hellre ett ev. straff än att jag & hustrun blir halvt eller ännu värre helt ihjälslagna.

Bennie

F

F.d. 52943

Guest

Jag läste för många år sedan ett tips här om försvarsvapen, som i mina ögon låter väldigt effektivt, om man skulle vilja ge sig in i närstrid med en inkräktare:
En fogsvans.
Om man håller i handtaget, och kan rycka om någon försöker få grepp om bladet blir det nog mest synd om den som försöker ta tag i bladet.
Sen kanske det blir svårt att förklara för farbror blå varför man har en fogsvans under madrassen. Det där med nödvärn i relation till nödvärnsexcess är inte helt lätt.
Själv skulle jag nog inte våga mig på något sådant. Bättre att lämna över plånboken än att riskera liv och hälsa (om det är ett möjligt val).

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55374

Guest

Det verkar som att gnällbältet har spridit sig till hela södra halvan
av landet.
Tommy R

Toppen