• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trycka på "Tack" eller inte.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Jag vill inte krångla till våra rutiner på forumet. Är dock ibland tveksam om mitt "Tack" samtidigt betyder "Gilla". Jag läser ibland inlägg som jag tycker tar upp bra och viktiga saker men samtidigt kanske jag inte håller med författaren om hans åsikter.

Är jag ensam om den här kluvenheten??

:)

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Trycka på "Tack" eller inte.

Kan man inte plocka bort gilla knappen. Känns lite "mobbing" om skrivningen är utan gilla! Känner mig lika kluven som trådskaparen.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Jag förstår inte problemet.
"Tack" är ett positivt uttryck som förmedlar att man tex håller med eller är tacksam för den information man just fått.
"Gilla" betyder att man håller med om det som just skrivits eller förmedlats.

Båda är positiva uttryck för samma sak så skillnaden är näst intill obefintlig.

Jag trycker "tack" om jag håller med, tycker det var kul, eller är tacksam för informationen....... busenkelt tycker i alla fall jag ;)

F

F.d. 29910

Guest

Döp knappen till "Tack!/Gilla!" Så kanske det blir enklare för en del!?:yes:

/Malbeck

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Ta bort den knappen, lite Lunarstorm över den tycker jag.

O

Osten

Guest

Nä inte ta bort knappen. Lite kul att se om nån trycker på tack om man lagt ut bilder på tex mitt bygge. Blir en morot att bygga mer och visa fler bilder. Men kan hålla med om att gilla kanske är bättre än tack.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Tycker inte den skall tas bort. Kul om man skriver något och man får uppskattning för det. I detta forum kan vi väl betrakta knappen som bådadera, alltså Tack/Gilla så är problemet löst. Vi behöver väl inte exakt se ut som FaceBook. Då kommer väl snart nästa fråga som om en knapp om heter Ogilla.
Tack,Tack

F

F.d. 55374

Guest

Jag tror att många tackar för att man känner igen skibenten,
kanske man har träffats på någon träff eller i annan form,
helt enkelt det är en känd person. Alltså man tackar innan
man läst igenom inlägget. Tror därför att en nykomling eller
okänd person i HBK har svårt att få så många tack.
Kommentera gärna vad jag tror.
Tommy R

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Visst kan det vara trevligt att få tack, men det är extremt nyckfullt. Det har hänt att jag fått långa rader av tack för något mycket simpelt konstaterande eller någon roande formulering, men däremot blivit nästan utan för inlägg av utredningskaraktär där det ibland legat timmar av arbete bakom. Men sådant är livet!
Och Jappe, inte visste jag att vi tävlade i denna gren?

aake

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag är HBK nykomling som "tjuvtittat" i forumet i nästan ett halvt år innan jag bestämde mig för att bli medlem. Man vet inte på förhand vad det är för människor i andra ändan av tråden, vågar jag slänga in en fråga eller kommentera någons kommentar? Samtidigt så är man nyfiken och kunskaps-törstig och då gäller det att våga annars förblir man ovetande...
Tack knappen för mig är som att ge & ta. Har jag fått svar på en av mina funderingar (även om det inte är jag som ställt frågan) då är jag glad att knappen finns, då behöver jag inte sätta igång med en massa kommentarer utan ett "Tack" räcker gott! Ibland håller man med författaren och då fungerar knappen som "Gilla" knapp, en bekräftelse på att man delar författarens åsikt.
Så ja, tack för "tack" knappen!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag tror att många tackar för att man känner igen skibenten,
Kommentera gärna vad jag tror.
Tommy R
Jag känner bara en HBK medlem (bor i Norge), en vänlig själ som hjälpt mig otroligt mycket brevledes (via mail).
I stort sätt så tycker jag att HBK består av bra & trevliga medlemmar, lite personligt "gnabb" mellan vissa är det inget att bry sig om.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Visst kan det vara trevligt att få tack, men det är extremt nyckfullt. Det har hänt att jag fått långa rader av tack för något mycket simpelt konstaterande eller någon roande formulering, men däremot blivit nästan utan för inlägg av utredningskaraktär där det ibland legat timmar av arbete bakom.

Fenomenet känns också igen från livet utanför internet.

Ta alla dessa banala, lågkvalitative förment roliga "underhållningsprogrammen"
i TV, otroligt höga tittarsiffror!

Å andra sidan välgjorda dokumentärer som kostar massor i tid och pengar att producera, dessa har liten publik och anses smala.

Det är exakt likadant här på forumet, som du mycket riktigt observerat aake.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag har ingen önskan att tack-knappen skall tas bort. Ville bara kolla om fler än jag blir lite tveksamma ibland. 266 har läst mitt inlägg och 8 har tackat.

Tolkar det som att 8 tycker som jag och att resten inte har upplevt det så eller inte bryr sig. Vi använder antagligen tack då vi håller med inläggaren.

Då ett inlägg handlar om t.ex. ett oseriöst företag vill man ju tacka för att man får en varning men jag kan ju inte hålla med om jag in ens känner till företaget.
//Alve

F

F.d. 29882

Guest

Jag har ingen önskan att tack-knappen skall tas bort. Ville bara kolla om fler än jag blir lite tveksamma ibland. 266 har läst mitt inlägg och 8 har tackat.

Tolkar det som att 8 tycker som jag och att resten inte har upplevt det så eller inte bryr sig. Vi använder antagligen tack då vi håller med inläggaren.

Då ett inlägg handlar om t.ex. ett oseriöst företag vill man ju tacka för att man får en varning men jag kan ju inte hålla med om jag in ens känner till företaget.
//Alve

Hej!
för mig räcker tummen
2013-04-03 21.58.00.jpg

MVH//Jocko:music-icon:

Toppen