• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma-värmaren behåller inte vattnet

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Min eländiga TRUMA Trumatic C 3400 behåller inte vattnet.
Har provat om och om igen vid påfyllning av systemet, men den gula knappen
fastnar inte. Har gått efter beskrivningarna, men det bara rinner ut som om det vore för kallt ute. Har startat upp värmaren som det står i beskrivningen, men utan att vattnet stannar kvar och knappen reagerar.
Nu börjar jag så smått bli aningen förbannad på eländet.
Vad ska jag göra??? Kan jag bara plugga slangen istället?

Hälsn
Erling
 
F

F.d. 24447

Guest
Sv: Truma-värmaren behåller inte vattnet

Har du kollat att du har ström fram till denna elektromagnetkontakt . Tar aldrig fast i stängt läge utan ström till denna.
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Truma-värmaren behåller inte vattnet

Nej nån ström kommer inte fram. Har kollat glassäkringarna på kretskortet och de är hela. Alla andra säkringar är också hela. Är det elektronikboxen som är paj?
Kan jag kanske koppla förbi och ansluta från annat ställe för att få det att fungera?
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Truma-värmaren behåller inte vattnet

Har du kollat att du satt på strömmen till kontrollpanelen bodelen sen ska bara vredet på toppen ställas diagonalt samt gula knappen tryckas in ?!
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Truma-värmaren behåller inte vattnet

Jo tyvärr har jag kollat, och strömmen är på. Istället för ett vred har jag en flack strömbrytare med 0 och 1 på. Den är satt på 1:an, men den gula knappen fastnar inte i läge för att det inte kommer fram någon ström.
Så, kan jag koppla på ström från annan källa?
 
Toppen