• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma som blinkar rött

cosworth

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Sundsvall
Hej

Har en Husbil Fiat 2.8 idtd årsmodell 2000, som det sitter en Truma panna i som går endast på gas med Trumatic C panel.

När jag drar i gång pannan så går den och börjar arbeta och lampan för att värma vattnet lyser gult på panelen.

I bland går den en lite längre stund så den hinner värma vattnet så gula lampan slocknar men oftast efter en 10-15 min, så börjar den röda lampan på kontrollpanelen att blinka rött typ varje sekund, vilket betyder vad jag läst mig till låg driftspänning.

När jag kollar snabbt på panelen över volten på bodelsbatteriet så ser det inte ut som det är speciellt låg spänning i det, sitter ett Biltema AGM 95AH i bodelen med 120w solceller.

Kollade batteriet med min batteri belastningstestare och det visar ett bra batteri på den, men lånade ett annat batteri dock ett likadant Biltema AGM 95AH och skiftade det med mitt men samma problem uppstår efter en stund röd lampa blinkar.


Är det någon som vet vart man ska börja felsöka? trodde att det skulle vara batteriet men nu är jag säker på det.
 
Toppen