• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten Truma krångel

JuHol

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Hej, jag har fått ett fel meddelande på min Truma display som heter W 17 H, Jag har läst felmeddelandes beskrivning och den vill att jag ska fylla varmvattenberedaren. Jag har varmvatten och som jag förstår det så finns det vatten i beredaren mitt varnings meddelandet kommer tillbaka. När jag stänger av pannan så går den en lång stund som om den skulle vilja kyla ner. Är det något jag har missat? Så här står det: W 17 H - Sommardrift med tom vattenbehållare - Koppla från värmaren och låt den svalna. Fyll vatten i boilern. Tacksam för all hjälp i frågan.

steningeboda

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
6161
Medlemskap
2024
Hej! Hur gick det med pannan? Jag har liknande problem som kom efter att husbilen stod still i -15 inomhus. Hade tömt husbilen på vatten enligt alla konstens regler. Men nu så kommer samma felkod upp för mig (W17H) och varmvattnet i beredaren blir svinvarmt och kokar om den går för hårt. Så undrar hur det gått för er som haft liknande bekymmer. Om det är någon del som man kan byta eller om man måste köpa en ny panna..
hej, hur gick det med truma pannan, jag får med felmeddelande W17H när jag inte har varmvattnet igång på gasol, men vatten i pannan,vad har du gjort åt problemet

Toppen