• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trosa

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Trosa

OJDÅ, nu börjar det att "slira" det har väl ingen betydelse vilket parti som styr i en kommun. Man ska väl EJ tömma toa o gråvatten på en ställplats om det INTE finns anordning för det!!! ELLER?? Sen skriver du att du varit i Trosa mycket, kan tala om för dig att jag är född på sjukstugan där (nuvarande kommun hus) så min erfarenhet om Trosa med omnejd är rättbra!!! Okej även det här sista hamna lite utanför det verkliga ämnet!! Ha det bra allihop i sommar o sen måste VI vara rädda ställplatserna som finns. Kör lungt med :mh4: . OVE :msn_sunglasses::bye:

Vill bara såga att jag är född på Sjukstugan i Trosa.Vill bara medela att Komunen har nu gjort Platsen lite större ser ut som det får plats ca 12bilar när jag va nere i dag och spanade

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Nu börjar detta gå överstyr, hur skall det sluta, sätts det upp " Wanted" afficher på väggarna också på allas jakt på oss husbilister.

Jag har en kompis i Trosa,så vi kan stå hos honom ,som tur är..:wideeyed:
mvh
KaMa1

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2025

Bra Ove! stå på dig om Trosa, jag gick mina första år i skolan som då låg på torget, där konsum ligger, med en liten park framför. Man känner ju för sitt lilla Trosa, jag vill gärna komma hem fast inte Mor o Far lever längre, men jag har en plats vid havet med toa o dyl ändå. Trosa börjar bli för stort. Gerd

F

F.d. 55338

Guest

Vill bara såga att jag är född på Sjukstugan i Trosa.Vill bara medela att Komunen har nu gjort Platsen lite större ser ut som det får plats ca 12bilar när jag va nere i dag och spanade
Ja såga på bara. Men eftersom du tydligen är där ofta så kan du väl sätta några frön, då kanske du kan bidra med några ställplatser till!!!! :bye: OVE i :mh3:.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

:DVa förbi i dag då stog det 7st vid elplatserna och 11 vid edanöbron. Inte så illa hade nog gått och knöka in någon till. Vad menar du med såga??Jag har slutat för dagen Ove.

F

F.d. 55338

Guest

:DVa förbi i dag då stog det 7st vid elplatserna och 11 vid edanöbron. Inte så illa hade nog gått och knöka in någon till. Vad menar du med såga??Jag har slutat för dagen Ove.
Det var du som såga !!! Jag vet inte vad, är högen full??? Även jag slutar med denna "pajkastning"nu. MEN det är "skit" att sk.folk kastar SKIT på sådana ställen där man EJ ska kasta (tömma) "skit", eller hur ...??? Ha en bra sommar i eran :mh4: önskar "elaka" OVE :bye:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Nyss hemkommen från Ställisen. Nyordning det kostar 100kr nu att stå där. Man får bara stå där i 24tim nu som jag kunde lasa. Man betalar vid hamnkontoret toa och Dusch ingår och toatömning vid hamnen.

Lennart

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2025

I år är det nyordning på den populära ställplatsen i Trosa igen.

Skyltat som vanlig 24 timmarsparkering med tilläggsskylt Husbilar. Ingen ytterligare skylt finns.
Men på kvällen kommer en man och inkasserar 100 kronor i parkeringsavgift. Ingen service ingår (en försämring från i fjol).

Mannen förklarade dock att förhandlingar pågick om ett samarbete med gästhamnen för att få tillgång till toaletter.
På kvittot var stämplat 120 kronor som var överstruket, så troligen blir det då det priset.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Man behöver inte använda gästhamnens toaletter det finns ju en där bussarna stannar den är offentlig

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Trosa, liksom många andra populära så kallade Ställplatser har på senare år urartat till att bli mötesplatser för "närboende", som har dessa som utflyktsmål på helger och veckoändar.

Brukar alltid vara fullbelagt från fredag eftermiddag och söndag kväll.

Inget för oss normala nomader som söker en nattplats för natten.

Det är väl bara en tidsfråga till dessa får lämpliga attraktioner med och toa, dusch, tvätt och elstolpar.

Utvecklingen från "normala" nattplatser till mindre campingar med långtidspartkeringar går med stormsteg. Många applåderar men några ruskar på huvudet.
Det är inte denna utveckling vi nomader önskade, men som tyvärr fler och fler nya husbilsbilister ser fram emot!

Han som passerat "Bäst före"

Kåre

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Du menar "intresserade" där håller jag med!
Mvh.

Och sen är det väl också så att ett forum som detta har bidragit till att skapa medvetenhet om Trosa som husbilsresmål hos fler, vilket dragit dit fler, vilket skapat fler inlägg, vilket dragit dit fler, osv.

Tyvärr kanske vi måste behålla våra favoritställplatser för oss själva och inte via forumet sprida dem till tusentals andra om vi vill att de skall finnas kvar i framtiden. Trist, men vad göra?

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Och sen är det väl också så att ett forum som detta har bidragit till att skapa medvetenhet om Trosa som husbilsresmål hos fler, vilket dragit dit fler, vilket skapat fler inlägg, vilket dragit dit fler, osv.
Tyvärr kanske vi måste behålla våra favoritställplatser för oss själva och inte via forumet sprida dem till tusentals andra om vi vill att de skall finnas kvar i framtiden. Trist, men vad göra?

Ooops!

Menar du att HBK:s medlemmar har uppfunnit ställplatsen i Trosa ?

Håll du på dina ställplatser... så släpper jag mina när jag ramlar på dem :D

Bosse

Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Trosa, liksom många andra populära så kallade Ställplatser har på senare år urartat till att bli mötesplatser för "närboende", som har dessa som utflyktsmål på helger och veckoändar.

Brukar alltid vara fullbelagt från fredag eftermiddag och söndag kväll.

Inget för oss normala nomader som söker en nattplats för natten.

Det är väl bara en tidsfråga till dessa får lämpliga attraktioner med och toa, dusch, tvätt och elstolpar.

Utvecklingen från "normala" nattplatser till mindre campingar med långtidspartkeringar går med stormsteg. Många applåderar men några ruskar på huvudet.
Det är inte denna utveckling vi nomader önskade, men som tyvärr fler och fler nya husbilsbilister ser fram emot!

Han som passerat "Bäst före"

Kåre

Då behöver vi inte ens fundera på att stå där på Lördag innan vi åker vidare hem till Gävle, lite synd då vi var så nyfikna på denna plats det skrivs så mycket om.
/pelle

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Åkte på vinst och förlust, blev invisade på den sista platsen
Och står nu på en helt underbar plats, hit åker vi gärna fler gånger.
/ pelle

Anette o Steve

HBK Medlem
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2025

Åkte från Trosa på fm. Övernattade vid östra hamnen alldeles intill bron. Där fanns ca 8-10 platser som man betalde 100 kr/dygn. Man kunde stanna upp till 3 dygn. För dessa 100 kr/dygn fick man tillgång till soptömning, toalett och dusch. En överkomlig summa.

Toppen