• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trevligt i Malmö

F

F.d. 14324

Guest
Vi har i många år pratat om att "göra" Skåne, vi har i och för sig pratat en hel del om olika ställen i många år men i år ordnade vi till en snabbvisit i Malmö på vår väg hem från Danmark och den totala inventeringen av skåne får vänta ett tag till.

Vi snurrade runt till bland platserna ställplatslistan till bland annat Lernacken, Lagunen och nån till innan vi bestämde oss för att övernatta vid kallbadhuset i Sibbarp.

Sen började kvarnarna mala och vi kom fram till att det vore kul att titta på liveinspelningen av sommarlovsmorgon, för ungarna alltså... :)
Efter lite googlande hade vi helt plötsligt en plan och det händer inte varje dag!

Några minuter senare var övernattningsplatsen uppgraderad och vi flyttade oss till Scaniaparken, sen blev kvällen både bättre och mer spännande än vi hade tänkt oss.


DSC_1237.JPG

Scaniaparken, 10 kronor i timmen eller 80 för ett dygn. Toaletter fanns det också. (låsta på natten)



DSC_1227.JPG

Vi angjorde Malmö via den här bron och det var premiären över bron för oss.



DSC_1248.JPG

Turning torso, eller som min son beskrev det: "Det ser ut som de har satt fast huset hårt i marken och sen vridit på det"
Imponerande byggnad.



DSC_1252.JPG

Jättebra lekplats samt en hundrastgård ett hundratal meter från parkeringen.



DSC_1276.JPG

En unge herre bjöd på musik i solnedgången, jag vet inte vem han var men han var duktig.
Den senare delen av kvällen blev en aning stökig och det startade med en rejäl smäll vid tiotiden, någon roade sig med att bränna av en smällare av betydligt grövre kaliber än en kinapuff mellan husen bredvid, vilken jädra smäll skulle man kunna säga!
Vid ett på natten kom det ett par bilar till parkeringen folket i dem började spela fotboll och förde en del oväsen men det åkte efter en stund och det blev åter lugnt.



DSC_1300.JPG

Busster, kanske ett husbilsprojkt när svt inte behöver den längre?



DSC_1302.JPG

Vad heter en tandemcykel för tre? det såg lite osäkert ut när de cyklade på den.

Som sagt, det blev en trevlig vistelse i Malmö och vi kommer att "göra" Skåne mer ingående en annan gång. :)

mvh jocke
 
Toppen