• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Treårsmärke gasol

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Dom flesta av oss har väl ett eller har sett ett treårsmärke i guldfolie bakpå bilen.

Nu undrar jag om man någonstans kan göra ett gasoltest och få ett nytt märke? Förmodligen så går det bara att få i Tyskland men de skulle vara intressant o vet öm det över huvud taget går.

Kanske är Dekra Tyskland ett alternativ?
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Treårsmärke gasol

Tror nog att de flesta Husbils/campingföretag med egen serviceverkstad kan provtrycka-läkagetesta din husbilsgasol, men vad det kostar eller om du får nån gulddekal vet jag inte.
Har du frågat någon handlare?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Treårsmärke gasol

Gasolprovning är inte problemet utan om man kan göra det och få treårsmärket.
Provtryckning i Sverige är bara 1år.

Har bara sett märket med Tysk text så därför undrar jag om någon vet om man kan få det i Tyskland. Märket sitter som sagt på dom flesta nya bilar även svensksålda.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Treårsmärke gasol

Testen utføres på fabrikkene i Tyskland på alle nye biler slik at kundene slipper turen til TUV før bilen er 3 år. Alle tyskregistrerte biler og vogner med gasol anlegg skal ha gyldig slik merke.
 
Toppen