• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasigt duschkar

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Renault
Chassiemodell: Master
Chassietyp: Standard
Motortyp: 3.0
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Adriatik
Husbilsmodell: 687 SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Inredning
Hej
Har tyvärr upptäckt sprickor i duschkaret och funderar på bästa ( snabbaste ) lösningen inför sommaren och jag kommer förmodligen att byta ut hela plastlådan i vinter.

Jag är osäker på plasttypen , Thermoplast ? ABS ? den är inte den mjuka typen och finns förmodligen i många olika bilar.

Tacksam för råd om limtyp , eller att plasta in hela karet med glasfiberväv eller nåt åt det hållet ?!

mvh
Bengt Rehngren:mad:

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Hej
Tackar för svaret och garantin tog slut förra året ( tyvärr !) så det blir till att söka annan lösning och jag skall kolla på jobbet om vi har ( kemiföretag ) annars hör jag av mig om att låna/köpa din rest av Etylacetat.
mvh
Bengt:D

F

F.d. 29767

Guest
Hade detta problem på min första husbil en Swift Royale,
borrade upp ett antal hål, sprutade in fogskum som expanderar,
och som fyller ut utrymmet under duschgolvet, skrapade rent runt
borrhålen och fyllde i med vit sanitetssilikon, svikten i golvet försvann
och såvitt jag vet fungerade det fortfarande problemfritt.

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Hej
Tackar för alla goda ideer , denna lösning kan jag tyvärr inte använda pga varmluftslangen från truman går under duschkaret , kan förmodligen vara en orsak till att plasten blir hård och spricker ??!!.
Har kontaktat Adria Sverige för eventuell goodwill reparation och sänt bilder på eländet så vi får se vart det går , hoppas kan man ju alltid.
mvh
Bengt:wideeyed:

F

F.d. 52975

Guest
Hajj.
Har en likadan bil som du, inkl. svikten i duschkaret. Har ännu inga sprickor men, men...
Hoppas du får ersättning från Adria Sverige.
Nån som vet hur det ser ut under duschkaret? Kan man förstärka innan det spricker har man ju vunnit mycket. Hur kommer man åt för att se undertill? Nån som vet?
Tacksam för tips.

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Hej
Jaha , nu jag alltså fått svar från Adria Sverige att mitt spruckna duschkar beror på att vi skulle ha använt otillåtet rengöringsmedel ???
Mig veterligen är detta duschkar konstruerat för just att använda tvål & vatten men jag kanske har misstagit mig beträffande funktionen.

Vill härmed varna er som eventuellt går i köptankar och noga inspektera allt , tom duschkaret !!

Ni som har en likadan bil med garanti uppmanas att genast kontrollera eventuella sprickor , det kan vara svårt att se då dessa kan förväxlas med ett hårstrå så svårfunna är dom.

Sens moralen är tydlig , förvänta dig inte att en vara är det den utges att vara utan kanske en bluff eller vad vet jag ?! Jag är bara !! en kund en gång som inte återkommer !!

:confused::confused::confused::confused:

en förargad Bengt

SMEDBY

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
2306
Medlemskap
2026
Hej!
Vi har en likadan bil som ni fast med garage och har precis upptäckt att vi har en liten spricka i vårt duschkar. Vi har blivit ombedda att komma in med bilen till säljaren. Vi upptäckte att det kom ut lite vatten på andra sidan väggen när vi duschade. Hur tänker Du göra för att åtgärda felet? Vår garanti har ju också gått ut nu.
Anders och Eva

Toppen