• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig myggnätsdörr!

annhab

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
12210
Medlemskap
2025
Har läst att flera haft problem med trasiga myggnätsdörrar!. Vår höll precis tills garantin på husbilen gått ut. Vi har försökt ta ut den gamla men det verkar inte lätt .Det sitter 4 skruvar nertill men vart sitter de andra? Går att se ett par skruvar som inte går att komma åt. Tacksam om någon kan svara!
Hälsar Anne

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trasig myggnätsdörr!

Det finnes 2 eller 3 hovedtyper av disse dørene, på noen løsner det hele når en skrur løs terskelen. Noe som er felles for de fleste er styresnorer som går i spesielle mønster for å få en jamn bevegelse av håndtaket. Disse snorene er festet i rammen med ene enden, normal feil er at ett av festene mister holdet på snoren.

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej, med en bild eller om du talar om Husbilsmärke årsmodell osv. så kan du säkert få god vägledning i fortsatt arbete. Har själv en Hymer årsmodell 05 som jag 2 gånger nu fått reparera myggnätet på, inget roligt jobb men det går.

Lycka till fra han Tant Sture

annhab

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
12210
Medlemskap
2025

Hej!
Det är en Adria Coral S 690 SP 2010.
Vi har inte lyckats få loss den men kanske kan man se på den nya hur den ser ut.
Har beställt en från Tyskland.
Anne

hansbrolin

FD HBK Medlem
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11043
Medlemskap
2022

Ang myggnäts dörr,är det någon som har en ritning på trådarna hur dom går i ramen, jag har en Kabe 2011 integrerad har en tråd kvar 3 st trasiga Med vänlig hälsning, Hans Brolin

Adriatiken

FD HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
10236
Medlemskap
2023

Har en Adria och dörren har förstås gått sänder. Tog lös o limmade den och köpte sedan nät på metervara och satte nytt nät. Blev som nytt till ringa kostnad men mkt arbete

Toppen